Palvelut

Kuva tekstillä eli "Image with text" -komponentti

Lue alta lisää kuvan sijoituksesta sekä adaptiivisesta ja oletusasetuksesta image with text -komponenttia käytettäessä.

Image with text -komponentti

Image with text -komponentissa kuvan voi sijoittaa joko vasemmalle tai oikealle. Suositeltavaa on, että kuvien sijoittelua käytetään sivuilla vuorotahdissa, eli esimerkiksi ensin vasemmalla, sitten oikealla ja taas vasemmalla jne.

Lisäasetuksena kumpaankin kuva-asetteluun (oikea tai vasen) valitaan vielä joko Default- tai Adaptive-asetus. Katso kuvat alla, joista näkee, kuinka teksti asemoituu tämän komponentin eri asetusten kanssa.

Suosittelemme, että vaihtelet näitä asetuksia, jos käytät Image with text -komponenttia useamman kerran samalla sivulla.

Three students sitting next to a wooden table, and studying. Two of them have laptops in front of them. Photo: Unto Rautio
Image with text -komponentti, jossa kuvan sijoittelu: Media placement: Default image on the right

Otsikko

Tässä näet Image with text -komponentin, jossa kuva on sijoitettu oikealle rajauksella "default" (media placement: default image on the right). Tämä asetus säilyttää kuvan alkuperäisen kuvasuhteen riippumatta sen vieressä olevan tekstin pituudesta. Pidempi teksti kiertyy kuvan alle.

Komponentissa olevaan tekstiin voi käyttää perusmuotoiluja, jotka ovat saatavilla työkalupalkista tekstilaatikon yläosasta.

Alla tekstiä latinaksi täytteeksi, jotta näet miltä komponentti näyttää pitkän tekstin kanssa.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Image with text -komponentti, jossa kuvan sijoittelu: Media placement: Adaptive image on the right

Otsikko

Tässä näet Image with text -komponentin, jossa kuva on sijoitettu oikealle rajauksella "adaptive" eli mukautuva (media placement: adaptive image on the right). Tämä asetus venyttää kuvaa suhteessa sen vieressä olevaan tekstiin. Pidempi teksti ei kierry kuvan alle. Tätä asetusta suositellaan käytettävän kuvituskuville, joilla ei ole selkeätä fokuspistettä.

Image with text -komponentti, jossa kuvan sijoittelu: Media placement: Default image on the left

Otsikko

Tässä näet Image with text -komponentin, jossa kuva on sijoitettu vasemmalle rajauksella "default" (media placement: default image on the left). Tämä asetus säilyttää kuvan alkuperäisen kuvasuhteen riippumatta sen vieressä olevan tekstin pituudesta. Pidempi teksti ei kierry kuvan alle.

Image with text -komponentti, jossa kuvan sijoittelu: Media placement: Adaptive image on the left

Otsikko

Tässä näet Image with text -komponentin, jossa kuva on sijoitettu vasemmalle rajauksella "adaptive" eli mukautuva (media placement: adaptive image on the left). Tämä asetus venyttää kuvaa suhteessa sen vieressä olevaan tekstiin. Pidempi teksti ei kierry kuvan alle. Tätä asetusta suositellaan käytettävän kuvituskuville, joilla ei ole selkeätä fokuspistettä.

Muita Drupal-vinkkejä ja ohjeita

Komponentit: kuinka luot sisältöä?

Täältä löydät tietoa eri komponenteista ja siitä, miten niitä voi käyttää aalto.fi-sivustolla.

Single liftups -komponentti

Single liftup -komponentin avulla voidaan nostaa toiselta sisäiseltä sivulta kuva ja johdantoteksti.

Screenshot of Single liftup component showing man inside of Dipoli

Vinkkejä kuvien käyttöön aalto.fi-sivustolla

Kuvat ovat oleellinen osa sisällön luomista aalto.fi:ssä. Tässä blogissa katsomme tarkemmin millaisia kuvia voit sisällössäsi käyttää, miten kuvia voi muokata, jotta ne näyttävät hyvältä kaikilla laitteilla ja mitä taas tulee välttää kuvaa valitessa.

Ihmisiä istumassa seinässä olevissa koloissa. Kuvaaja: Unto Rautio / Aalto-yliopisto

Kuvasuhde

Aalto.fi-sivustolla hyödynnetään erilaisia kuvasuhteita, jotka skaalautuvat niin pienille kuin isommillekin näytöille. Kerromme, kuinka voit hyödyntää tätä toimintoa ja varmistaa, että kuvasi näyttävät hyviltä.

Aspect Ratio Graphic with Aspect Ratio reading within a circle. The rectangle graph is in varying shades of red.
Tätä palvelua tarjoaa:

Viestintäpalvelut

Löysitkö tästä tarvitsemasi tiedon? Jos et, ota meihin yhteyttä.