Brändiohjeisto - brand.aalto.fi -sivusto (ulkoinen linkki)
Sivusto tarjoaa tietoa visuaalisen ilmeen käytöstä: mm. logot, värit, valokuvat, kuvitukset.
Viestintäjohtaja vastaa yliopiston kriisiviestinnästä ja maineenhallinnasta, ja määrittää kriisi- tai maineviestintään tarvittavat viestinnälliset resurssit tapauskohtaisesti.
Aaltolainen, kirjaudu sivustolle nähdäksesi kaiken sisällön tällä sivulla!
Ota meidät mukaan hankkeesi viestinnän suunnitteluun hyvissä ajoin – näin saat viestinnän työkaluista ja toimenpiteistä parhaan hyödyn. Tuotamme materiaaleja avuksesi arkeen ja autamme tekemään toimintasi näkyväksi kohdennetulla ja oikein ajoitetulla viestinnällä.
Brändiohjeisto-kohdasta pääset lataamaan käyttötarkoituksesi mukaisen Aalto-yliopiston tunnuksen sekä muita ohjeita ja materiaaleja Aallon visuaaliseen ilmeeseen liittyen. Visuaaliseen ilmeeseen liittyvissä kysymyksissä lähetä viesti osoitteeseen [email protected].
Aalto-yliopiston viestintä auttaa median edustajia kaikissa yliopistoon liittyvissä kysymyksissä. Ota meihin yhteyttä!
Sivusto tarjoaa tietoa visuaalisen ilmeen käytöstä: mm. logot, värit, valokuvat, kuvitukset.
Tapahtumaohjeisto kokoaa tarvittavat tiedot onnistuneen tapahtuman luomiseksi.
Lue sidosryhmälehtemme tuoreimmat jutut verkosta.
Sivulta löydät ravintolat, Aalto Space -mobiilisovelluksen, kulkuluvat, kartat ja avaimet! Tutustu myös virtuaalikierrokseen.
Kirjoitatko uutista tai muuta ajankohtaissisältöä Aallon verkkosivuille? Tutustu ohjeisiimme ja kirjoita entistäkin paremmin!
Autamme mielellämme kaikenlaisissa yliopistoon liittyvissä kysymyksissä. Tavoitat Aalto-yliopiston viestintäpalvelut osoitteesta [email protected].
Vastaamme ulkoisen viestinnän sisällöistä, esimerkiksi tutkimukseen ja yliopiston strategisiin painopisteisiin liittyvien aiheiden uutisoinnista ja kampanjoista. Teemme mediatyötä Suomessa ja kansainvälisesti. Autamme myös Aallon sosiaaliseen median kanaviin liittyvissä asioissa ja kysymyksissä. Päätoimitamme Aallon sidosryhmälehteä Aalto University Magazinea.
Yliopistoviestinnän tiimi vastaa yliopiston yhteisten asioiden viestinnästä. Vastuualueeseemme kuuluu mm. strategiaviestintä, johdon viestintätuki, muutosviestinnän tuki, kestävän kehityksen ja yrittäjämäisen ajattelun viestintä, kampusviestintä, työyhteisöviestintä, poikkeustilanteiden viestintä ja vuosiraportointi.
Tarjoamme ohjausta ja tukea aalto.fi-sivuston päivittäjille. Tiimimme kehittää ja parantaa jatkuvasti sekä sivustoa että yliopiston digitaalista palvelukokemusta kokonaisuutena. Sivuston päivittäjät ja viestinnän parissa työskentelevät saavat meiltä myös tukea web-analytiikkaan sekä mediaseurantaan. Löydät meidät Teams-kanavaltamme.
Tavoitteenamme on lisätä tunnettuutta ja kiinnostusta Aaltoa ja erityisesti sen koulutusportfoliota kohtaan luomalla merkityksellisiä sisältöjä ja jakamalla niitä omissa, maksetuissa, ansaituissa ja jaetuissa viestintäkanavissa. Työmme ulottuu suunnittelusta ja resursoinnista konseptien ja sisältöjen luomisesta, toteutukseen, optimointiin, mittaamiseen, analysointiin ja kehittämiseen. Tämän lisäksi konsultoimme ja jaamme materiaalejamme, työkalujamme ja mallejamme mielellämme auttaaksemme aaltolaisia tavoittamaan olemassa olevat ja/tai potentiaaliset asiakkaasi.
Strategisten tapahtumien -tiimi tuottaa Aalto-yliopiston johdon tilaisuuksia sekä sisäisille että ulkoisille kohderyhmille. Myös Aallon yhteiset akateemiset tapahtumat kuuluvat tapahtumatiimille. Tiimi tarjoaa mielellään tietonsa, työkalunsa ja kokemuksensa yliopistoyhteisölle erilaisten tapahtumien ja tapaamisten tueksi.
Brändi ja luova tiimi vastaa Aalto-yliopiston brändistrategian kehittämisestä, mukaan lukien brändin peruselementit kuten brändiarkkitehtuuri, visuaalinen identiteetti ja ohjeet. Tiimi työskentelee luovan konseptoinnin parissa brändättyjen toimintojen, kuten tapahtumien ja niiden viestinnän sekä tuotantojen parissa: mm. kampanjamateriaalit, graafinen suunnittelu, kuvitukset, animaatiot, lyhyet filmit, valokuvat. Aalto University Shopin kehittäminen brändättynä kosketuspisteenä on myös bränditiimin vastuulla. Tiimi neuvoo ja opastaa Aalto-yhteisöä brändimateriaalien kehittämisessä ja käytössä.
Aalto-yliopiston opiskelijat ja opetushenkilökunta tuottavat näyttelyitä yhdessä. Heidän tukenaan on myös tehtävään palkattua henkilökuntaa ja palveluja. Näyttelytiimi tuottaa kuratoituja isompia kokonaisuuksia kuten vuotuinen Design for a Cooler Planet tapahtuma. Tiimi myös kuratoi ja vastaa Aalto-yliopiston taidekokoelmista. Katso: https://www.aalto.fi/fi/exhibitions
Viestintä vastaa korkeakoulun tiede- tutkimusviestinnästä sekä sisäisestä viestinnästä.
Viestintä vastaa korkeakoulun tiede- ja tutkimusviestinnästä sekä sisäisestä viestinnästä.
Viestintä vastaa korkeakoulun sisäisestä ja ulkoisesta viestinnästä sekä Kemian tekniikan opiskelijamarkkinointiviestinnästä.
Insinööritieteiden korkeakoulun viestintä palvelee korkeakouluyhteisöä sisäiseen viestintään, tutkimustiedottamiseen, väitöstiedottamiseen, korkeakoulun verkkosivuihin ja opiskelijamarkkinointiin liittyvissä asioissa.
Viestintäpalvelut koordinoi ja kehittää koulun brändiä sekä tekee sekä ulkoista että sisäistä viestintää.
Viestintäpalvelu tukee korkeakoulun yhteisöä tutkimukseemme, toimintaamme ja tapahtumiimme liittyvässä uutisoinnissa sekä alojemme yhteiskunnallisten vaikutusten esiin tuomisessa.
Viestintäjohtaja Laura Aalto vastaa yliopiston sisäisen ja ulkoisen viestinnän ja markkinoinnin palveluista ja niiden kehittämisestä sekä mediasuhteista ja brändinhallinnasta.