Services

IT Service Desk kontaktinformation samt öppettider

Servicedesk för IT-slutanvändare är en kontaktpunkt för användare av Aalto-universitetets IT som behöver hjälp och information. Du kan be om hjälp via e-post, telefon, chatt eller besöka servicedesken under öppettiderna.

Utanför IT-servicepunkternas öppettider har personalen möjlighet att boka tid för servicepunktstransaktioner. Tider finns tillgängliga måndag till fredag kl. 9-11 och 12-15 och kan bokas på Vihta bokningssystem på vihta.aalto.fi.

Telefonens öppettider

Numret för IT-tjänster är: +358 50 513 2000

  • mån - tors 8 - 17
  • fre 8 - 15:45

IT-Chat

https://aalto.fi/it

  • öppet:
    • mån, tis, wed, fre 9-11 och 12-15
    • tor 9-11 och 12-14

Servicedesk öppettider

Närmare anvisningar om besök på kampus: https://www.aalto.fi/fi/aalto-yliopisto/sisaisia-koronavirukseen-liittyvia-ohjeita (på finska/engelska, vänligen logga in).

IT Service Desk Kandi (Utbildningscenter)

Besöksadress: Otsvängen 1M, rum U133a

Öppettider:

  • onsdag 8:30 - 11 och 12 - 15
  • torsdag 8:30- 11 och 12 - 14

 

IT Service Desk Väre (Väre-byggnaden)

Besöksadress: Otnäsvägen 14, rum R101

Öppettider: 

  • måndag och tisdag 8:30 - 11 och 12 - 15

 

Boka tid för servicepunktstransaktioner på Vihta bokningssystem

Utanför IT-servicepunkternas öppettider har personalen möjlighet att boka tid för servicepunktstransaktioner.

Tider finns tillgängliga måndag till fredag kl. 9-11 och 12-15 och kan bokas på vihta.aalto.fi.

Internal instructions related to coronavirus

This page includes internal instructions for the Aalto community in specific situations related to coronavirus.

Read on
Image from Otaniemi Campus

IT Help

Här hittar du anvisningar för IT-tjänster.

itpalvelut
This service is provided by:

IIT-tjänster

  • Publicerat:
  • Uppdaterad:
Dela
URL kopierat