Högskolan för konst, design och arkitektur

Ilkka Niemelä in his official black ceremony clothes giving speech
Pressmeddelanden, Universitetet Publicerat:

Ilkka Niemeläs budskap till Finlands regering: Innovationer och den hållbara tillväxten försvinner om riktlinjerna för invandring genomförs

Internationaliseringen har påskyndat uppkomsten av nya innovationer och röjt banan för många finländska tillväxtföretag som fått sin början vid Aalto. Av Aalto-universitetets akademiska personal är redan nästan hälften från ett annat land än Finland och Aalto har studerande från över 100 länder.
Illustration image on a sunny day as the sun is setting, of Otakaari 2A, the lights in the building are lit and there are blurry images of people walking around. Grass and trees are green.
Campus, Pressmeddelanden, Universitetet Publicerat:
Kolme opiskelijaa tapahtumassa kampuksella, käsissään esitteitä.
Studier Publicerat:

Antalet sökande till engelskspråkiga kandidatprogram fortsätter att öka

Aalto-universitetet väcker stort intresse runtom världen
Designs for a Cooler Planet -näyttelyt ovat kaikille avoimia. kuva: Kalle Kataila
Campus, Universitetet Publicerat:

På vilket sätt syns framtiden redan?

När läsåret börjar önskar Aalto-universitetets campus alla välkomna med öppna dörrar. Genom utställningarna och evenemangen i Designs for a Cooler Planet som pågår i en månad kan du bekanta dig med intressanta forskningsprojekt.
Tukiryhmän jäsenet piirissä keskustelmassa.
Samarbete, Universitetet Publicerat:

Stödgruppen för medelanskaffning ger en internationell dimension åt medelanskaffningen

Stödgruppen för medelanskaffning som grundades vid Aalto-universitetet 2022 erbjuder stöd och råd samt hjälper att knyta kontakter till möjliga nya donatorer.
Ilmakuva kampuksesta
Campus Publicerat:

Campuset presenteras under en virtuell rundtur

I vår nya nättjänst bekantar två guider besökaren med 44 olika ställen på Aalto-universitetets campus i Otnäs

Creativity Unfolded

Aalto-universitetets bloggserie Creativity Unfolded behandlar ämnen kring kreativitet, såsom design, teknik, olika media, arkitektur, film, spel och konstteori. Läs, följ och delta i diskussionen (bloggen publiceras på engelska).

Läs och delta
Creativity Unfolded_blogi_visu_Milja Komulainen

Aaltostuderande – Into kan nu hittas på aalto.fi och fått namnet Studentguiden

Into.aalto.fi har överförts till aalto.fi, och den nya Studentguiden innehåller information och nyheter för studerande.

Opiskelijan oppaan kuvituskuvaa

Equality and diversity at the School of Arts, Design and Architecture

Aalto University is committed to promoting diversity, equality and non-discrimination in all its activities. We aim to provide a non-discriminatory, gender-equal and accessible environment in which employees and students with diverse backgrounds and duties receive equal treatment and are free to participate without discrimination in university activities.

Students at campus

Konst vid Aalto-universitetet

Konst hjälper till att skapa en trevlig miljö. Det är därför den genomsyrar hela Aalto-universitetet.

Insight by Grönlund and Nisunen, a work of art in the Aalto University Väre building

Händelser

ARTS 150 år logo

Donate to the 150-year-old School of Arts, Design and Architecture