IT Help
Här hittar du anvisningar för IT-tjänster.
På sidorna nedan finns också IT chatten.
Här hittar du anvisningar för IT-tjänster.
Servicedesk för IT-slutanvändare är en kontaktpunkt för användare av Aalto-universitetets IT som behöver hjälp och information. Du kan be om hjälp via e-post, telefon, chatt eller besöka servicedesken under öppettiderna.
Anvisningar på engelska.
Your password requires resetting if you have not changed your password by the deadline. The password is valid for 730 days, after which it must be changed or your user ID will be automatically locked.
A password for Aalto University must be changed at 730-day intervals, and it can be changed by using an Aalto computer (Windows, Mac or Linux) or at password.aalto.fi
Anvisningar på engelska.
Aalto IT provides staff members and students with free application licenses that can be installed on personal computers.
Aalto IT Security provides news and help on various information security topics for research, learning and daily workAntivirus, Work from home and travelling, Phones, Encryption ja Secure email.
Flerstegsautentisering (MFA) är en identifieringsmetod som använder sig av två eller flera sätt för att identifiera användaren när han eller hon loggar in på ett visst system eller en tjänst.
Anvisningar på engelska.
All those with an Aalto ID are entitled to use e-mail and calendar. You can use Aalto cloud e-mail and calendar also with webmail.
Instructions for specifying an email account in your phone
IT Services develops Aalto University’s IT environment. Here you can find information on how we develop our IT services: IT portfolio management, enterprise architecture, data management, accessibility, digital Aalto etc.