Institutionen för matematik och systemanalys

Våra främsta forskningsområden är algebra och diskret matematik, analys, tillämpad matematik och mekanik, stokastik och statistik, samt systemanalys och operationsanalys. Vi erbjuder omfattande och kortare studier på både kandidat- och magisternivå och erbjuder utbildning i doktorandforskning. Våra utexaminerade studenter har rekryterats av universitet, forskningsinstitut, myndigheter och företag inom finans-, energi- och transportsektorn.

Green plastic triangle on a white board,
Aalto University / Department of Mathematics and Systems Analysis

För fullständig information om institutionen, besök:

math.aalto.fi

Våra forskningsgrupper (på engelska):

Nyheter

Emma Nordback vasemmalla ja Niina Nurmi oikealla. Kuva: Oona Hilli, Aalto-yliopistoU
Pressmeddelanden Publicerat:

Ny studie: Individer i välmående team kan vara nära utbrändhet medan dysfunktionella team kan bestå av välmående individer

Det är mer sannolikt att både teamet och individerna mår bra om man reflekterar och delar med sig av sina problem inom teamet, och om det finns goda relationer mellan alla medlemmar. Långt ifrån alla team lyckas hitta rätt balans visar ny forskning.
Otaparkki julkisivu
Campus, Universitetet Publicerat:

Parkeringsavgiften för Otaparkki minskar - ytterligare förbättringar av parkeringen vid Otnäs campus

I mitten av februari införs nya förändringar för campusparkeringen.
Laptop typing
Samarbete, Studier Publicerat:

Kurs om öppna utbildningsresurser för lärare och studenter

Förstå hur man använder material med öppna licenser på ett sätt som är förenligt med upphovsrätten.
Kolme opiskelijaa tapahtumassa kampuksella, käsissään esitteitä.
Studier Publicerat:

Antalet sökande till engelskspråkiga kandidatprogram fortsätter att öka

Aalto-universitetet väcker stort intresse runtom världen

Händelser

Här hittar du oss