Nyheter

Se examensfordringarna för ditt program för läsåren 2024–2025 och 2025–2026 i Studentguiden

Bekanta dig med förändringarna och börja planera nästa läsår redan nu! Uppgifterna i undervisningsplanen har publicerats för sökande och studerande så att de kan planera sina studier och bekanta sig med programmen.

Undervisningsplanerna för läsåren 2024–2025 och 2025–2026 bereddes vid programmen och institutionerna och fastställdes i de akademiska kommittéerna. Examensfordringarna för läsåren 2024–2025 och 2025–2026 har publicerats i Studentguiden på sidorna för respektive program och biämne. Studieavsnittsbeskrivningarna har publicerats i Sisu. Högskolorna och programmen meddelar sina studerande hur ändringar i undervisningsplanerna påverkar dem.

Bekanta dig med förändringarna vid ditt program och de nya kursbeskrivningarna redan nu

Du hittar examensfordringarna för ditt program i Studentguiden. På sidorna för ditt eget program hittar du även anvisningar och råd för att planera dina studier och sköta dina studieärenden. Kom också ihåg de gemensamma tjänsterna för studerande som Aalto erbjuder!

Du hittar kursbeskrivningarna för nästa undervisningsplansperiod i Sisu: i din studieplan kan du byta till en nyare version av studieavsnittet genom att klicka fram informationen för studieavsnittet. Se vid behov anvisningarna för Sisu.

Personalen vid ditt program ger dig råd och hjälper dig med planeringen av dina studier enligt behov.

En fastställd undervisningsplan förändras inte

Undervisningsplanerna är giltiga två läsår åt gången. Under denna tid är det meningen att det inte görs ändringar i dem. Studerande har i regel rätt att lita på att undervisningsplanen förblir oförändrad, det vill säga att studieavsnitt inte läggs ner och att bedömningsgrunder eller tidpunkter för kurser inte ändras under undervisningsplanens giltighetstid. På samma sätt kan studier som krävs för examen inte ändras under pågående undervisningsplansperiod.

Undervisningsplanen är giltig i två år och under den tiden kan alltså i regel inga ändringar göras i lärandemålen för programmen och studiehelheterna eller i kursbeskrivningarna eller examensfordringarna. Ibland är ändringar dock av grundade skäl oundvikliga. Läs här om vilka ändringar som är möjliga och hur beslut fattas om det (på finska).

Uutisia Opetussuunnitelmatyöstä 2024-2026

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:

Berätta vilken typ av MyCourses-område som hjälper dig att lära dig bättre

Undersökning riktar sig till alla högskolestudenter i huvudstadsregionen
Kuva opiskelijoista juttelemassa

Tillbaka på banan / Back on track workshopserie 8.10. & 29.10.2024

Aaltos studiepsykologer och studievägledare organiserar en tvådelad workshopserie för studenter som återvänder till sina studier eller som har studerat mycket lite under det senaste året.
Student Guide illustration, news items
Studier Publicerat:

Lär dig språk och kommunikationsfärdigheter på hösten – anmäl dig KiViTa-kurser nu!

KiViTa är ett gemensamt kursutbud inom språk och kommunikation som erbjuds av högskolor i huvudstadsregionen
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Campus, Studier Publicerat:

Marhusets verksamhet flyttas till Kandidatcentret

Marhuset stängs i slutet av maj.