Tämä sivu on päivityksen alla. Katso ajankohtaiset näyttelyt englanninkieliseltä sivulta ja listattuina päivämäärittäin tästä.

2022-2023 Arkkitehtuurin laitoksen maisterityönäyttely

Arkkitehtuurin laitoksen maisterityönäyttely lukuvuoden 2022-2023 töistä. Mukana on arkkitehtuurin, Urban Studies and Planning -ohjelman, sisustusarkkitehtuurien ja maisema-arkkitehtien lopputöitä.

Kandidaattikeskuksen Y-osa ulkoapäin / Kuvaaja Tuomas Uusheimo

Koulun näyttelyt muualla

Leikin kulku -keramiikkateos ilahduttaa sompasaarelaisia

Nathalie Lautenbacherin Leikin kulku on Helsingin kaupungin uusimpia julkisen taiteen teoksia. Seinäreliefi koostuu kahdesta eri teoskokonaisuudesta, jotka on sijoitettu vastavalmistuneen Sompasaaren päiväkodin ulkoseiniin, silmän korkeudelle.

Rule of play ceramics artwork by Nathalie Lautenbacher2023 photo Naoto Niidome

Hiiliviisas kaupunkivihreä -näyttely Ison Omenan kirjastossa

Aalto-yliopiston maisema-arkkitehtiopiskelijoiden visioita tulevaisuuden Espoosta

Havainnekuvassa vanhan puisen rautatieaseman ympäristö on luonnonvaraista kukkaniittyä

Maisteriopiskelijoiden näyttely Suomen valokuvataiteen museossa

Valokuvataiteen pääaineen maisteriopiskelijoiden MoA in Photography 23 -näyttely on esillä 12. maaliskuuta asti.

Utuinen ihmishahmo näyttää kävelevän pois päin, varjo heijastuu vaalealle pinnalle

Menneet näyttelyt

Näyttelyuutiset

Rule of play ceramics artwork by Nathalie Lautenbacher2023 photo Naoto Niidome

Leikin kulku -keramiikkateos ilahduttaa sompasaarelaisia

Designs for a Cooler Planet 2023 hero image. Graphic design Veera Kemppainen.

Näkymätön: Minikokoisesta supersensorista unohdettuun rakennusmateriaaliin – uusi näyttely tekee näkymättömän näkyväksi

Näe tulevaisuus uusin silmin Otaniemessä. Syyskuun 2023 Designs for a Cooler Planet -festivaalin teemana on Näkymätön.

dipoli-dialogues-eventbanner.jpg

DIALOGUES - Creating New Textile Futures -näyttely Dipolin Galleriassa

Tervetuloa tutustumaan näyttelyyn Dipoli Galleriassa!

A hand holding green purse on top of a green dress

Tulevaisuuden vaatekaappi vie muodin tulevaisuuteen (ulkoinen linkki)

Tekstiili-, vaatetus- ja muotiteollisuuden on muututtava. Miten muutos tehdään? Tutustu Aalto-yliopistoyhteisön visioihin kestävän muodin tulevaisuudesta.

Life 1.5 in black font and Designs for a Cooler Planet logo on a white, fragmented background.

Tulevaisuuden vaatekaappi, jättimäinen ötökkähotelli, pystyviljely ja paljon muuta – Designs for a Cooler Planet - näyttelyn ideat vievät kohti planeettaystävällisempää elämää

Aalto-yliopiston vuosittaisen Designs for a Cooler Planet -näyttelyn teemat ovat tänä vuonna jäljetön elämä, kestävä tyyli ja terveempi ravintoketju.

people exploring the walk-in closet that provides solutions for a sustainable fashion and textiles future

”Tulevaisuuden vaatekaappi” – kestäviä ratkaisuja muoti- ja tekstiiliteollisuudelle

Näyttely esittelee Aalto-yliopiston tutkijoiden ja opiskelijoiden visioita kestävästä tekstiili- ja muotialan tulevaisuudesta

Shimmering Wood sneaker designed by by Noora Yau & Konrad Klockars. Photo: Kalle Kataila

Tätä on elämä 1.5

Kutsumme sinut mukaan neljättä kertaa järjestettävään, tutkimuksen ja muotoilun yhteistyötä esittelevään Designs for a Cooler Planet -festivaaliin 7.9.–12.10.2022 Otaniemessä, Espoossa.

An aerial view of the Aalto University campus at sunset/ Photo by Mika Huisman

Avoin kutsu energiamurroksiin keskittyvään näyttelyyn

Aallon opiskelijat ja henkilökunta voivat nyt ehdottaa projekteja maaliskuussa 2023 avautuvaan näyttelyyn.

Kaiken kansan muotoilua -näyttely Designmuseossa pohtii muotoilun merkitystä tasa-arvon kannalta

Näyttely: Muotoilun keinoin luodaan myös tasa-arvoa

​​​​​​​Designmuseon Kaiken kansan muotoilua -näyttely pohtii muotoilun merkitystä tasa-arvon näkökulmasta.

beyond matter

'Beyond Matter – Cultural Heritage on the Verge of Virtual Reality' aims to develop novel solutions for the accessible documentation and presentation of exhibitions

Beyond Matter is an international, interdisciplinary project on the revival of past landmark exhibitions, the documentation of current exhibitions and the dissemination of documentation along with actual artworks –
both materially and immaterially present – in innovative ways.

News
Daniella Ginbergin työt koostuvat valokuva- ja ääniteoksista, jotka käsittelevät ihmisen olemassaolon tilaa

Valokuvanäyttely Wonder(ful) vie olemassaolon kysymysten äärelle

Valokuvataiteen maisteriopiskelijoiden töitä Dipolin galleriassa 21.2.–31.3.2022

Leevi Ikäheimo's anatomical outfit (2020). Photo: Mika Kailes

Intiimin kosketus -näyttely Designmuseoon

Desigmuseon syksyn 2021 päänäyttely Intiimin kosketus tarkastelee vaatteen ja kehon intiimiä suhdetta.

Aalto-yliopiston näyttelysivulle

DIALOGUES-Dipoli-by-HelmiKorhonen

Aalto-yliopiston näyttelytoiminnan tietopankki

Oletpa näyttelyjen järjestäjä, tutkija tai vierailija, tältä sivustolta löydät kootusti tarvitsemasi tiedot ja uutiset.

Yliopiston laajuiset taideopinnot, UWAS-arkisto. Vain englanniksi. University-Wide Art Studies (UWAS) Exhibition Archive

UWAS logo 2021_2

UWAS

UWAS offers all Aalto students an opportunity to explore art-based practices and processes beyond disciplinary boundaries.