Aalto ARTS kesäkoulun 2023 loppunäyttely avataan 18.8. Väreen aulaan

Toista kertaa järjestettävän Aalto ARTS -kesäkoulun painopisteenä on tutkia metsän merkitystä laajasti eri näkökulmista; aina biodiversiteetistä ja ekosysteemipalveluiden tuottamisesta taloudellisesti hoidettuihin metsiin ja puurakentamisen prosesseihin sekä niihin liittyvään etiikkaan. Kurssilla tutkitaan metsiä ja puuta materiaalina eri muodoissa ja mittakaavoissa maisema-arkkitehtuurin, kaupunkisuunnittelun, rakennussuunnittelun ja sisustusarkkitehtuurin aloilla. Opiskelijat ottavat kesäkoulun näkökulmat ja teemat käyttöönsä ja soveltavat niitä asuinympäristöjen suunnitteluun puuta käyttäen ja luonnon kanssa tasapainossa. Kesäkoulun projektityöt kootaan yhteiseen näyttelyyn Väreen aulaan 18.8.-27.8. väliseksi ajaksi.
Helsinki Zoo Observation Tower Kupla designed and built by Aalto University Wood Program and Architect Ville Hara in 2002 (picture: Jussi Tiainen).