Discourse in Design – Installaatio 2021

Vuoden 2021 Discourse in Design -luokka esittelee ilolla kurssin lopputöistä koostuvan julisteinstallaationsa.
Discourse in Design – Installation 2021

Vuoden 2021 Discourse in Design -luokka esittelee ilolla kurssin lopputöistä koostuvan julisteinstallaationsa, joka on nähtävillä Väreen aulassa 1.11.-12.11. (Huom: Virallista avajaistilaisuutta ei rajoitusten vuoksi järjestetä.)

Kuuden viikon kurssin aikana VCD:n maisteriopiskelijat tutustuivat visuaalisen viestinnän suunnittelun ajankohtaisiin teorioihin ja keskusteluihin. Erityistä huomiota kiinnitettiin eri alojen tietämyksen ja tiedon luonteeseen sekä suunnittelijan ja aineellisen tiedon käsitteeseen. Kurssilla keskusteltiin myös muiden suunnitteluteorian ulkopuolisten alojen relevanteista teorioista sekä niiden mahdollisesta panoksesta suunnittelukäytäntöön.

Luentojen ja tunnilla käytyjen keskustelujen lisäksi kurssi koostui työskentelystä itsenäisissä lukuryhmissä, joissa temaattista kurssikirjallisuutta tutkittiin lukemisen, kirjoittamisen, keskustelun ja abstraktin typografisen julistesuunnittelun lopputehtävän keinoin.

Opettaja: Arja Karhumaa

Opetusassistentti: Amelie Scharffetter

Osallistujat: Veera Kesänen, Hares Bassil, Nina Grönlund, Eero Urala, Petra Zajácz, Paula Rautanen, Aziza Lo, Katri Astala, Elina Ahonen, Juha Koivusalo, Noa Joulin, Pihla Lemmetyinen, Ulla Eronen, Markus Grönlund, Muniba Rasheed, Laura Soini, Aino Salo, Anastasiia Balagurova, Iisa Pappi, Sofia Mejia, Pinja Mäentaka, Anjori Tandon, Anna Mäkelä, Milja Komulainen, Veera Kemppainen, Adelaida Avila, Jen Sanderson, Ossi Kannosto, Kai Nordfors