Jaettua sähköä / Spatial current - Ryhmänäyttely

Mikael Maanittu - Spatial current
Kuva: Mikael Maaniittu

Jaettua sähköä / Spatial current on pohdiskeleva, audiovisuaalisia tekniikoita ja valokuvaa hyödyntävä ryhmänäyttely, jonka teoksissa käsitellään yksilön suhdetta ympäröivään. Näyttelyn teosprosesseja ovat ruokkineet tilalliseen hahmottamiseen liittyvät äänityskokeilut, sekä valokuvaus camera obscura -ilmiötä hyödyntävällä neulanreikäkameralla. Töissä käsitellään sisäisten prosessien hahmottamista ja ilmaisua, sekä oman tilan haltuun ottamista tässä ajassa. Olemisen merkityksellisyyttä tutkitaan ja rakennetaan mm. kehollisen kokemisen, visuaalisen haltuun ottamisen ja toista kohti kurottautumisen kautta.

Taiteilijat:

Jaakko Heikinheimo
Saara Ikäläinen
Judit Kemppilä
Mika Kiviniemi
Mari Kosunen
Laura Läntinen
Mikael Maaniittu
Mirva Paastela
Atarxaloth

Näyttely on päätös Minna Suoniemen ohjaamalle Kuva tila aika -kurssille.

28.1.-11.2.2022
Beta Space Gallery