Tapahtumat

Aalto ARTSin kesäkoulun loppunäyttely, aiheina kiertotalous ja yhteissuunnittelu (Co-design)

Aalto-yliopiston Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu isännöi kaksiviikkoista kesäkurssia 1.-12.8. Kurssi tuo yhteen seitsemän yliopistoa eri puolilta maailmaa. Tämän vuoden partnerikoulut ovat: Singapore University of Technology and Design, Technológico de Monterrey, Parsons School of Design (The New School), The Oslo School of Architecture and Design, Politecnico di Milano and Delft University of Technology.

Otaniemessä järjestettävän kurssin teema on kiertotalous sekä yhteissuunnittelu eli co-design. Kurssin sisältö on suunniteltu yhdessä partnerikoulujen kesken. Opiskelijat tutustuvat kiertotalouteen siirtymiseen liittyviin haasteisiin ja ratkaisuihin monitieteisillä luennoilla, pajoissa sekä yritysvierailuilla.

Kurssi päättyy 12. elokuuta loppunäyttelyn saattelemana. Näyttelyssä esitellään kiertotalouden eri skenaarioita tulevaisuudesta, kiertotalouden systeemisen suunnittelun ratkaisuja sekä kestävää tuotesuunnittelua.
kolme Aalto ARTSin kesäkoulun opiskelijaa opintojen parissa.
URL kopioitu