Success of Students study well-being project
The goal of the initiative is to enhance the success of students by advancing study support, teaching and learning services and focusing support.
Previous psychological research points out that University students are in the age of identity construction, as well as modifying life-long strategies for goal setting. To empower the construction of identity and personal goal setting as well as to pursue transformative learning skills in working life, the students need support from the educational institutions.
Personal Impact brings together credited courses taught at Aalto, for example on self-management, values, relevance and well-being. The courses provide an opportunity to reflect on one’s own values, beliefs, and goals, either in internal dialogue or in conversations with others.
Depending on the programme, students may complete the courses offered in the Personal Impact either as part of their compulsory or elective studies. Courses make it possible to meet other students from all different fields of the university.
Please note that courses taught in English have been named in English. Course offering may evolve during the adacemic year and be subject to change.
Express the true you through action. Good Life Engine is a 9-month course where a routine is customised around a goal in life. Routine is a good starting point to manifest ideas and goals into concrete actions. Throughout the course, design thinking concept with iterative development process is used to adjust the sustainability and longevity of the routine.
Read more about the course and its content
Enrollment in Sisu
Kurssin sisältönä on opiskelijan vapaaehtoistehtävässä opiskelijajärjestön tai yliopistohallinnon toimintatavoista, päätöksenteosta, yhteistyöstä ja toiminnasta saamiensa kokemusten reflektointi ja henkilökohtaisen oppimisen yhteenveto. Kurssin opintomateriaalit käsittelevät yhteisössä vaikuttamista sekä yhteistyön ja päätöksenteon dynamiikkaa.
Ilmoittautuminen Sisussa
Kurssin tarkoituksena on tukea osallistujaa omassa meneillään olevassa vapaaehtoistoiminnan johtamiseen liittyvässä vastuutehtävässä menestymisessä sekä tehtävän synnyttämistä kokemuksista oppimisessa. Kurssin jälkeen opiskelijalla on vahvistunut käsitys vapaaehtoistoiminnan johtamisen ja vuorovaikutteisuuden vaatimuksista. Hänellä on kyky rakentaa toimivia yhteistyösuhteita eri osapuolien kanssa ja kesken, hallita omaa ajankäyttöön ja johtaa itseään paremmin. Hän on harjaantunut omien kokemusten reflektiivisessä käsittelyssä sekä kokemuksista oppimisessa. Kurssin myötä opiskelijalla on jäsentynyt käsitys omista johtamisperiaatteistaan ja niiden soveltamisesta omassa meneillään olevassa johtamistehtävässä.
Ilmoittautuminen Sisussa
The course familiarizes the students with constructive and relational leadership theories and frameworks. Different approaches to leadership are critically examined by the students both separately through their own thinking and collectively in group discussions. These frameworks and their different aspects are utilized in analyzing and interpreting personal leadership experiences, and generic leadership related phenomena and practices. The course emphasizes the student's personal development through relational discourse, appreciative argumentation, and reflection. Towards the end of the course the students are expected to have constructed a personalized view on leadership and elaborated a preliminary plan of their personal development as a leader.
Would you like to improve your study wellbeing in a meaningful way by using peer support? The purpose of the course Towards Better Wellbeing and Studies (3 cr) is to develop your skills in identifying factors related to well-being and studies, as well as your ability to use a variety of tools to support these. It is open to all Aalto bachelor's and master's level students, SCI students are a priority. This course, developed and implemented at HY, is now being implemented in Aalto in cooperation with SCI and study psychologists.
The course provides an overview of gender and diversity in organizations and labour market in general. The course adopts a doing gender (and diversity) approach in understanding how inclusion and exclusion in organizations take place. We reflect how our thinking as well organizational practices carry cultural assumptions concerning gender, race, ethnicity and sexuality, and how these assumptions shift in time and space.
Aalto-yliopisto on vuoden 2021 alusta alkaen kansallisen sukupuolentutkimusverkosto Hilman jäsen. Kansallisen sukupuolentutkimusverkoston päätarkoitus on järjestää verkkokursseja sekä kandidaatti- että maisteritutkinto-opiskelijoille.
Sukupuoleen, rotuun, intersektionaalisuuteen ja tasa-arvoon liittyvät kysymykset ovat verkon kurssitarjonnan ytimessä, ja niillä on suuri merkitys osallistavan työkulttuurin luomisessa yliopistossa ja muualla.
Kaikilla Aalto-yliopiston opiskelijoilla on pääsy Hilma-kursseille, joten kerrothan kollegoillesi ja opiskelijoillesi mahdollisuudesta! Kursseille voi osallistua täällä.
Tutkintotason kurssien lisäksi Hilma tarjoaa myös opettajille koulutusta (5 x 5 opintopistettä) feministisessä yliopistopedagogiikassa. Kurssit tarjoavat mahdollisuuden jatkokoulutukseen tiedekunnan jäsenille ja benchamrking-mahdollisuuden opettajille, jotka ovat kiinnostuneita sukupuolentutkimuksesta ja monimuotoisuudesta.
What Thinking Tools Is About?
Thinking is at the root of all human action. Yet we spend surprisingly little time thinking about our thinking or working out ways to improve our thinking. In addition to the long tradition in philosophy, that has always been at the forefront of improving thinking, also a more pragmatic approach to develop thinking has taken root in the recent decades.
Understanding the human mind, its processes and functions, has developed in leaps through the last five or so decades. We now understand that humans have not only one mind, but two, and that while we have some influence on our conscious thought, there is a whole wonderland of non-conscious thought that we can only influence if we learn the proper tools to do so. Understanding how your non-conscious mind works helps you alleviate work-related stress, generate creative ideas, eliminate writer's block and communicate more clearly. Your non-conscious mind can also inform you of how to find a clear direction to head towards in your life – which can sometimes be a surprising one, once you're freed of the constraints of your presuppositions.
Kestävyyden lisäksi verkkokurssilla tarkastellaan esimerkiksi arkkitehtuurin arvokysymyksiä ja osallistuja pääsee muun muassa testaamaan, kuinka hänen omat kauneuskäsityksensä sijoittuvat suhteessa muiden kurssille osallistuneiden käsitysten kanssa. Myös rakennussuojelun käytännöt ja yhteiskunnalliset ulottuvuudet tulevat tutuiksi.
Kurssi sopii kaikille aiheesta kiinnostuneille. Sen voi suorittaa itsenäisesti omassa tahdissaan tai opettajan johdolla esimerkiksi lukiossa. Kurssi on myös osa Aalto-yliopiston arkkitehtuurin historian ja restauroinnin opintoja.
Organisaatiokäyttäytyminen, 6 ects
Good Life Engine, 5 ects
Yhteisössä vaikuttaminen, 3 ects
Vaikuttavaksi johtajaksi kasvaminen, 3 ects
Itsentä tunteminen ja johtaminen, 3 ects
Kohti parempaa opiskelua, 3 ects
Leading as Practice, 5 ects
Gender and Diversity at Work, 6 ects
Filosofia ja systeemiajattelu 3 ects
Thinking tools 3 ects
Filosofia ja systeemiajattelu, 3 ECTS
Good Life Engine, 5 ECTS
Human Potential, 5 ECTS
Itsensä tunteminen ja johtaminen, 3 ECTS
Organisaatiokäyttäytyminen, 6 op
Personal Development Project Plan, 1 ECTS
Työelämän mentorointiosaaminen, 2 ECTS
Vaikuttavaksi johtajaksi kasvaminen
Yhteisössä vaikuttaminen, 3 ECTS
Filosofia ja systeemiajattelu, 3 ECTS
Good Life Engine, 5 ECTS
Human Potential, 5 ECTS
Itsensä tunteminen ja johtaminen, 3 ECTS
Organisaatiokäyttäytyminen, 6 op
Personal Development Project Plan, 1 ECTS
Työelämän mentorointiosaaminen, 2 ECTS
Vaikuttavaksi johtajaksi kasvaminen
Yhteisössä vaikuttaminen, 3 ECTS
Designing life: Finding motivation, direction and meaning to life and work, 6 ECTS
Filosofia ja systeemiajattelu, 3 ECTS
Human Potential, 5 ECTS
Itsensä tunteminen ja johtaminen, 3 ECTS
Johtamisen perusteet, 6 ECTS
Leading as practice, 5 ECTS
Magnificent Life, 2 ECTS
Personal Development Project Plan, 1 ECTS
Vaikuttavaksi johtajaksi kasvaminen
Yhteisössä vaikuttaminen, 3 ECTS
The goal of the initiative is to enhance the success of students by advancing study support, teaching and learning services and focusing support.