Success of Students study well-being project
The goal of the initiative is to enhance the success of students by advancing study support, teaching and learning services and focusing support.
Student Guide
Previous psychological research points out that University students are in the age of identity construction, as well as modifying life-long strategies for goal setting. To empower the construction of identity and personal goal setting as well as to pursue transformative learning skills in working life, the students need support from the educational institutions.
Personal Impact brings together credited courses taught at Aalto, for example on self-management, values, meaningfulness and well-being. The courses provide an opportunity to reflect on one’s own values, beliefs, and goals, either in internal dialogue or in conversations with others.
Depending on the programme, students may complete the courses offered in the Personal Impact either as part of their compulsory or elective studies. Courses make it possible to meet other students from all different fields of the university. Some courses are also available to teachers as part of the university pedagogical training. These courses can be found in a separate news item below.
Please note that courses taught in English have been named in English. Course offering may evolve during the adacemic year and be subject to change.
Good Life Engine is a hands-on self-leadership course that creates a framework for personal growth by providing a toolkit for connecting with inner self and community. Topics include such as learning to read and manage emotions, motivational factors, vision and direction and fostering growt mindset.
Kurssin läpileikkaavana tarkoituksena on antaa työkaluja omaan opiskeluhyvinvointiin vaikuttavien osa-alueiden tunnistamiseen ja kehittämiseen. Näihin perehdytään viikoittaisten opiskelutaitoteemojen kautta, joita ovat opiskelumotivaation perusta, opiskelu osana elämänkulkua ja itselle merkityksellisten arvojen tunnistaminen, ajankäyttö ja taito saada aikaan, opiskelua edistävät ja estävät tunteet, omat vahvuudet sekä stressinhallinta.
The course familiarizes the students with constructive and relational leadership theories and frameworks. Different approaches to leadership are critically examined by the students both separately through their own thinking and collectively in group discussions. These frameworks and their different aspects are utilized in analyzing and interpreting personal leadership experiences, and generic leadership related phenomena and practices. The course emphasizes the student's personal development through relational discourse, appreciative argumentation, and reflection. Towards the end of the course the students are expected to have constructed a personalized view on leadership and elaborated a preliminary plan of their personal development as a leader.
Filosofia ja systeemiajattelu soveltuu kaikille opiskelijoille tutkinto-ohjelmasta ja opintojen vaiheesta riippumatta. Kolmen opintopisteen laajuiseen kurssiin sisältyy luennoille osallistumisen lisäksi myös muuta inspiroivaa ja syventävää työskentelyä. Luentotallenteiden tavoitteena on tarjota intensiivinen ympäristö osallistujan omalle ajattelulle ja ajattelun ajattelulle. Kolmessa räjähdysvoimaisessa dialogissa osallistuja jäsentää luennolla syntyneitä ajatuksiaan ensin yksin ja tämän jälkeen muiden osallistujien kanssa pienryhmissä tapahtuvissa kohtaamisissa. Referaattitehtävässä osallistuja perehtyy valittuihin artikkeleihin pohtien referoimisen lisäksi niiden omakohtaista antia. Kurssin lopuksi palautettavassa reflektioesseessä osallistuja jatkaa ja syventää ajattelun liikettä tarkastelemalla joitakin hänelle keskeisiä teemoja soveltavassa, henkilökohtaisessa ja pohdiskelevassa hengessä.
Kurssin sisältönä on opiskelijan vapaaehtoistehtävässä opiskelijajärjestön tai yliopistohallinnon toimintatavoista, päätöksenteosta, yhteistyöstä ja toiminnasta saamiensa kokemusten reflektointi ja henkilökohtaisen oppimisen yhteenveto. Kurssin opintomateriaalit käsittelevät yhteisössä vaikuttamista sekä yhteistyön ja päätöksenteon dynamiikkaa.
Kurssin tarkoituksena on tukea osallistujaa omassa meneillään olevassa vapaaehtoistoiminnan johtamiseen liittyvässä vastuutehtävässä menestymisessä sekä tehtävän synnyttämistä kokemuksista oppimisessa. Kurssin jälkeen opiskelijalla on vahvistunut käsitys vapaaehtoistoiminnan johtamisen ja vuorovaikutteisuuden vaatimuksista. Hänellä on kyky rakentaa toimivia yhteistyösuhteita eri osapuolien kanssa ja kesken, hallita omaa ajankäyttöön ja johtaa itseään paremmin. Hän on harjaantunut omien kokemusten reflektiivisessä käsittelyssä sekä kokemuksista oppimisessa. Kurssin myötä opiskelijalla on jäsentynyt käsitys omista johtamisperiaatteistaan ja niiden soveltamisesta omassa meneillään olevassa johtamistehtävässä.
Miten elää hyvä elämä? Kurssin tavoitteena on vahvistaa osallistujan valmiuksia ymmärtää hyvän elämän peruskysymyksiä ja tehdä perusteltuja valintoja elämässään. Kurssi antaa työkaluja pohtia mitä omassa elämässään kannattaa tavoitella, auttaa tunnistamaan keskeisiä hyvän elämän esteitä sekä haasteita ja kertoo mitkä elämänvalinnat tuottavat tutkitusti hyvinvointia, onnellisuutta ja merkityksellisyyttä. Pyrkimyksenä on syventää ymmärrystä itsestä, ihmisyydestä ja elämästä sekä vahvistaa valmiuksia elää omaehtoista ja itse hyväksi koettua elämää.
The course provides an overview of managing diversity (DM) and inclusion in organizations and labour market in general. The course discusses how DM and inclusion can be promoted and what kind of tools and practices organizations have in their use. The course critically assesses the benefits and pitfalls of diversity management and inclusion efforts of organizations by interrogating how cultural assumptions concerning gender, race, ethnicity, sexuality etc., are reproduced in organizations in the level of interaction, practices and culture. Throughout the course possibilities for change are explored by considering forms of interventions for changing exclusionary practices in organizations.
What Thinking Tools Is About?
Thinking is at the root of all human action. Yet we spend surprisingly little time thinking about our thinking or working out ways to improve our thinking. In addition to the long tradition in philosophy, that has always been at the forefront of improving thinking, also a more pragmatic approach to develop thinking has taken root in the recent decades.
Understanding the human mind, its processes and functions, has developed in leaps through the last five or so decades. We now understand that humans have not only one mind, but two, and that while we have some influence on our conscious thought, there is a whole wonderland of non-conscious thought that we can only influence if we learn the proper tools to do so. Understanding how your non-conscious mind works helps you alleviate work-related stress, generate creative ideas, eliminate writer's block and communicate more clearly. Your non-conscious mind can also inform you of how to find a clear direction to head towards in your life – which can sometimes be a surprising one, once you're freed of the constraints of your presuppositions.
Aalto university has since 2021 been member in national Gender studies network, Hilma. Hilma arranges courses in Gender and Women’s Studies and provides information on events related to Gender and Women’s Studies. It also organizes pedagogical courses for teachers.
Issues related to gender, race, intersectionality and equality are at the heart of the course offerings and play a major role in creating an inclusive work culture at university and elsewhere.
Kestävyyden lisäksi verkkokurssilla tarkastellaan esimerkiksi arkkitehtuurin arvokysymyksiä ja osallistuja pääsee muun muassa testaamaan, kuinka hänen omat kauneuskäsityksensä sijoittuvat suhteessa muiden kurssille osallistuneiden käsitysten kanssa. Myös rakennussuojelun käytännöt ja yhteiskunnalliset ulottuvuudet tulevat tutuiksi.
Kurssi sopii kaikille aiheesta kiinnostuneille. Sen voi suorittaa itsenäisesti omassa tahdissaan tai opettajan johdolla esimerkiksi lukiossa. Kurssi on myös osa Aalto-yliopiston arkkitehtuurin historian ja restauroinnin opintoja.
In this course, we will look at how you can creatively shape your career as you go in the radically changing world of work. We will focus on meaningful work as a core element of career sustainability and explore ways to design a value-driven path. After this course, you will understand how the changing context influences your career agency, how to use narrative to clarify your career identity, how to pursue meaningfulness and how to use radical creativity and design thinking to navigate in the uncertain future of work.
The goal of the initiative is to enhance the success of students by advancing study support, teaching and learning services and focusing support.
The Student Services psychologist group comprises Aalto’s study psychologists and the career counselling psychologist.
An individual who is able to regulate stress, recognize their own values and ways of thinking, and take these into action, can support educational wellbeing, ie. their own and that of the students. Personal Impact for University educators aims to support this.
This new massive open online course on how to live a good life is lectured by Ph.D., university lecturer Frank Martela. The course is produced by the Oasis of Radical Wellbeing project and it is part of Aalto’s lifewide learning portfolio. The course was launched on May 30th, 2023
Good Life Engine 5 ects
Yhteisössä Vaikuttaminen 3 ects
Vaikuttavaksi johtajaksi kasvaminen 3 ects
Kohti parempaa opiskelua 3 ects
Leading as Practice 5 ects
Thinking Tools 3 ects
Ratkaisuja ilmastokriisiin arkkitehtuurin historiasta 2 ects
Elämisen taito 3 ects
Filosofia ja systeemiajattelu 3 ects
Organisaatiokäyttäytyminen, 6 ects
Good Life Engine, 5 ects
Yhteisössä vaikuttaminen, 3 ects
Vaikuttavaksi johtajaksi kasvaminen, 3 ects
Itsentä tunteminen ja johtaminen, 3 ects
Kohti parempaa opiskelua, 3 ects
Leading as Practice, 5 ects
Gender and Diversity at Work, 6 ects
Filosofia ja systeemiajattelu 3 ects
Thinking tools 3 ects
Filosofia ja systeemiajattelu, 3 ECTS
Good Life Engine, 5 ECTS
Human Potential, 5 ECTS
Itsensä tunteminen ja johtaminen, 3 ECTS
Organisaatiokäyttäytyminen, 6 op
Personal Development Project Plan, 1 ECTS
Työelämän mentorointiosaaminen, 2 ECTS
Vaikuttavaksi johtajaksi kasvaminen
Yhteisössä vaikuttaminen, 3 ECTS
Filosofia ja systeemiajattelu, 3 ECTS
Good Life Engine, 5 ECTS
Human Potential, 5 ECTS
Itsensä tunteminen ja johtaminen, 3 ECTS
Organisaatiokäyttäytyminen, 6 op
Personal Development Project Plan, 1 ECTS
Työelämän mentorointiosaaminen, 2 ECTS
Vaikuttavaksi johtajaksi kasvaminen
Yhteisössä vaikuttaminen, 3 ECTS
Designing life: Finding motivation, direction and meaning to life and work, 6 ECTS
Filosofia ja systeemiajattelu, 3 ECTS
Human Potential, 5 ECTS
Itsensä tunteminen ja johtaminen, 3 ECTS
Johtamisen perusteet, 6 ECTS
Leading as practice, 5 ECTS
Magnificent Life, 2 ECTS
Personal Development Project Plan, 1 ECTS
Vaikuttavaksi johtajaksi kasvaminen
Yhteisössä vaikuttaminen, 3 ECTS