Evenemang

Alpackor, AYY, Starting Point of Wellbeing och snacks på Alvar Aalto-parken

På torsdag den 11 april kl. 11-14 anordnas en pop-up evenemang för välmående. Välkommen!
Spring time on campus. New leaves on trees in focus, green grass on the background. Sun is shining.
Foto: Aalto-universitetet / Mikko Raskinen

På torsdag den 11 april kl. 11-14 anordnas en pop-up evenemang för välmående. I evenemanget som arrangeras av AYY finns alpackor (!), företrädare för studentorganisationer och aktörer för välbefinnande för Aalto-studenter. Även Starting Point of Wellbeing är med – kom och prata med studiepsykologer, studievägledare, Aalto-präster och YTHS och njut av förfriskningarna.

Evenemanget är en del av Nyyti rys studenternas mentala hälsovecka.

Starting Point of Wellbeing

Starting Point of Wellbeing erbjuder stöd med låg tröskel i frågor som rör studerandes välbefinnande och studieförmåga. Vi erbjuder stöd och vägledning utan tidsbokning (på nätet eller på plats), kamratgrupper, webbmaterial och individuell vägledning med tidsbokning. Du har tillgång till stöd från Aaltos studie- och karriärpsykologer, studievägledare, Aalto-prästerna, en speciallärare och ett nätverk av etablerade aktörer som främjar studerandes välbefinnande. Välkommen – vi finns här för dig.

Mer om ämnet
Logo av Starting Point of Wellbeing

Evengemang

Ryhmä opiskelijoita
Mässor, Föreläsningar och seminarier

Aalto Welcome Fair 2024

Välkommen på Aalto Welcome Fair för nya studerande 29.8.2024!

Ge respons på sidan

• Publicerat: