Språk, kultur och kommunikation i period III

Du kan se hela utbudet i Sisu, men här är några rekommendationer.
Observera att din kursregistrering i Sisu endast kan accepteras när du lägger till en kurs i din ISP eller ändrar kursversionen! (Om du ändrar versionen efter att du redan har försökt anmäla dig till kursen uppdateras inte registreringen automatiskt och du måste registrera dig till kursen på nytt.)

A brand new C1-level English course for bachelor's students in period III

LC-1123 Industrial Communications - open to all bachelor's students from all schools

Interkulturell kommunikation

LC-0610 Intercultural Communication 11.1.-22.2.2024

This course is for all those who want to build up critical awareness and effective communication skills to become an ethical intercultural communicator working in a diverse workplace.

Portugisiska

Portugisiska 2 LC-3120 Komplettering av språkets grundstrukturer och utvidgning av vardagslivets basvokabulär, tillägnande av grundläggande terminologi inom affärslivet, att klara av de vanligaste situationerna i vardags- och arbetslivet, introduktion till seder och bruk.

Ryska

Kontaktundervisning eller online

Ryska 1 LC-8511 Efter slutförd kurs behärskar du de kyrilliska bokstäverna och grundprinciperna för uttalet och intonationen. Du klarar de allra vanligaste muntliga kommunikativa situationerna i arbets- och vardagslivet och känner till seder och bruk i anknytning till dem. Du kan berätta om dig själv och skriva enkla skriftliga meddelanden med hjälp av hjälpmedel.

Ryska 3 LC-8533 Efter genomförd kurs är du medveten om skillnaderna i din egen och rysk tilltalskultur och kan dra nytta av uttryck du lärt dig i kommunikationssituationer.

Ryska 5 LC-8555 Mer omfattande muntlig och skriftlig övning av vanliga kommunikationssituationer, hörförståelse och simulering av verkliga situationer, t.ex. mottagning av företagsgäster. Du håller en mycket simpel presentation. Att uttrycka tid på ryska och mer omfattande övning av rörelseverb.

Ryska 8 Branschspecifik ryska LC-8583 På kursen fördjupar sig deltagarna självständigt i ett ämne inom det ekonomiska eller tekniska området eller området konst och design genom aktuella vetenskapliga texter. Under kursen utarbetas skriftliga referat utgående från ett överenskommet material och hålls ett muntligt föredrag med betraktande av de krav som situationen och texttypen ställer.

Spanska

Spanska 4 LC-2340 Utvidgning av grammatikaliska strukturer, i synnerhet tidsformerna för förfluten tid och att tala om framtiden. De grundläggande strukturerna och den grundläggande terminologin utvidgas. Att berätta om vardagliga ting.

Spanska 7a LC-2371  Vi utvecklar våra språkliga färdigheter och lär oss mera om kulturen. På kursen behandlas i synnerhet nyheter och medier, samhällelig reklam, konstupplevelser samt historia och litteratur.

Hej!

I tredje perioden fortsätter studier i svenska för arbetslivets behov. Välj den studiemetod som passar dig bäst och lär dig att kommunicera muntligt och skriftligt på svenska. Vi ses på kurserna!

När du har finska som modersmål/skolbildningsspråk, får du börja med att göra ett nivåtest för att hitta den kurs och studiemetod som passar dig bäst.

Nivåtestet hittar du på MyCourses med sökordet "ruotsin lähtötasotesti + ENG, CHEM, ELEC, SCI, ARTS or BIZ" beroende på din studieinriktning.

En periods kurs, antalet poäng i nivåtestet 25+

Två perioders kurser, antalet poäng i nivåtestet 16–24.

FLEX-grupper för studenter med inlärningssvårigheter, t.ex. dyslexi osv.

Kurser för alla Aalto-studerande

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

UniPID – kurskatalog för virtuella studier 2024-2025

UniPID och dess medlemsuniversitet erbjuder en studiehelhet i hållbar utveckling för studerande som vill inkludera globala utmaningar och hållbar utveckling i sin examen.
Studerande på EIT Manufacturing-sommarkurs
Studier Publicerat:

Sök nu till sommarskolan i Artificial Intelligence-enabled Innovation & Entrepreneurship for Sustainable Manufacturing

Denna sommarskola som anordnas av EIT Manufacturing består av en onlinedel (8.-18.7.) och närvarodel vid University of Trento, Italien (22.7.-2.8.2024).
Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:

Blivande magister – ge respons på studierna och var med och påverka!

Svara på enkäten för utexaminerade magistrar och påverka utvecklingen av studierna inom ditt område.
Tulevaisuuden uran pohtimisessa käytetään luovuutta.
Studier Publicerat:

Kurs i karriärdesign ger dig möjlighet att sakta ner och lära känna dig själv

Career Design Lab stöder studenternas övergång till arbetslivet. Nyckeln till en hållbar framtid i arbetslivet är ett fördomsfritt och kreativt förhållningssätt till karriärdesign.