Sommarpraktik kan kombineras med studier som en kursprestation

Att arbeta inom ditt eget område på sommaren kan användas i dina studier. En student vid Högskolan för Ingenjörsvetenskaper får 1-5 poäng genom att genomföra en praktikplats inom sitt område och skicka tillbaka praktikdokumenten i enlighet med instruktionerna i början av nästa termin.
Opiskelijoita työskentelemässä Design Factorylla

Praktikens omfattning i både kandidatexamen och magisterexamen är 1-5 sp. Praktik kursern ingår i examens valfria studier. Du kan hitta mer information om kandidatens praktik med kurskoden ENG-A2000 (praktik i ingenjörsvetenskaperna) och magisterns praktik med kurskoden ENG-E1010 (Praktical training).

Om du lämnar in praktikdokumenten mellan 1.6.-31.7.2023 och du kommer utexamineras under sommaren, ska du kontakta lärandetjänsterna ([email protected]). Dokument som lämnats in efter 1.6.2023 kommer inte att granskas inom en månad från inlämning utan särskild motivering.

Om du gör din träning sommaren 2023, ska du anmäl dig till praktikkursen för läsåret 2023-2024 och returnera praktikdokumenten i enlighet med instruktionerna till kursmappen MyCourses för praktikutan under höstterminen.

Stöd för jobbsökning och mer information om praktiken finns på flera webbplatser, t.ex.:TECH praktik i Finland, civilingenjörsprogram och ENG-A2000.

Ytterligare information om processen för godkännande av praktikutbud kan erhållas från studetrådgivare ([email protected]) eller program koordinatorer eller palnerare.

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

UniPID – kurskatalog för virtuella studier 2024-2025

UniPID och dess medlemsuniversitet erbjuder en studiehelhet i hållbar utveckling för studerande som vill inkludera globala utmaningar och hållbar utveckling i sin examen.
Studerande på EIT Manufacturing-sommarkurs
Studier Publicerat:

Sök nu till sommarskolan i Artificial Intelligence-enabled Innovation & Entrepreneurship for Sustainable Manufacturing

Denna sommarskola som anordnas av EIT Manufacturing består av en onlinedel (8.-18.7.) och närvarodel vid University of Trento, Italien (22.7.-2.8.2024).
Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:

Blivande magister – ge respons på studierna och var med och påverka!

Svara på enkäten för utexaminerade magistrar och påverka utvecklingen av studierna inom ditt område.
Tulevaisuuden uran pohtimisessa käytetään luovuutta.
Studier Publicerat:

Kurs i karriärdesign ger dig möjlighet att sakta ner och lära känna dig själv

Career Design Lab stöder studenternas övergång till arbetslivet. Nyckeln till en hållbar framtid i arbetslivet är ett fördomsfritt och kreativt förhållningssätt till karriärdesign.