Sommarpraktik kan kombineras med studier som en kursprestation

Att arbeta inom ditt eget område på sommaren kan användas i dina studier. En student vid Högskolan för Ingenjörsvetenskaper får 1-5 poäng genom att genomföra en praktikplats inom sitt område och skicka tillbaka praktikdokumenten i enlighet med instruktionerna i början av nästa termin.
Opiskelijoita työskentelemässä Design Factorylla

Praktikens omfattning i både kandidatexamen och magisterexamen är 1-5 sp. Praktik kursern ingår i examens valfria studier. Du kan hitta mer information om kandidatens praktik med kurskoden ENG-A2000 (praktik i ingenjörsvetenskaperna) och magisterns praktik med kurskoden ENG-E1010 (Praktical training).

Om du lämnar in praktikdokumenten mellan 1.6.-31.7.2023 och du kommer utexamineras under sommaren, ska du kontakta lärandetjänsterna ([email protected]). Dokument som lämnats in efter 1.6.2023 kommer inte att granskas inom en månad från inlämning utan särskild motivering.

Om du gör din träning sommaren 2023, ska du anmäl dig till praktikkursen för läsåret 2023-2024 och returnera praktikdokumenten i enlighet med instruktionerna till kursmappen MyCourses för praktikutan under höstterminen.

Stöd för jobbsökning och mer information om praktiken finns på flera webbplatser, t.ex.:TECH praktik i Finland, civilingenjörsprogram och ENG-A2000.

Ytterligare information om processen för godkännande av praktikutbud kan erhållas från studetrådgivare ([email protected]) eller program koordinatorer eller palnerare.

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Kuva opiskelijoista juttelemassa
Studier Publicerat:

Tillbaka på banan / Back on track workshopserie 8.10. & 29.10.2024

Aaltos studiepsykologer och studievägledare organiserar en tvådelad workshopserie för studenter som återvänder till sina studier eller som har studerat mycket lite under det senaste året.
Student Guide illustration, news items
Studier Publicerat:

Lär dig språk och kommunikationsfärdigheter på hösten – anmäl dig KiViTa-kurser nu!

KiViTa är ett gemensamt kursutbud inom språk och kommunikation som erbjuds av högskolor i huvudstadsregionen
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Campus, Studier Publicerat:

Marhusets verksamhet flyttas till Kandidatcentret

Marhuset stängs i slutet av maj.
Path in the Laajalahti nature area
Studier, Universitetet Publicerat:

Hälsostig på Otnäs campus

Teman för den femdelade hälsostigen är iakttagande av känslor, en vårdande relation till naturen, kroppslighet, avslappning och återhållsamhet.