Inspektion av studiemiljön på Aalto universitets campus

Alla studenter är välkomna att svara på den anonyma trivselundersökningen från 27 mars till 11 april 2023. Undersökningen är en del av den av SHVS samordnade inspektionen av studiemiljön.
Student Guide illustration, news items

Utöver kartläggningen genomförs en lagstadgad tillsyn av studiemiljöns hälsa, säkerhet och välbefinnande vid lärosätena vart tredje år. I år kommer inspektionen att genomföras som en stor helhet för hela Aalto-universitetet. Samordningsansvaret ligger på Studenternas hälsovårdsstiftelse (SHVS) och inspektionerna görs i samarbete med studenterna, universitetspersonalen och kommunens hälsoinspektör.

Tillsynen åtföljs av en trivselenkät som skickas till alla studenter. Svaren på enkäten ger viktig information om hur studenterna har det i studiegemenskaperna. Studenter svarar anonymt på enkäten och får automatiskt feedback och instruktioner utifrån svaren. Svaren bildar en rapport, som bearbetas av SHVS vårdpersonal, universitetet och studentrepresentant och som vidarebearbetas både lokalt och nationellt.  Denna studiemiljöinspektion fokuserar bl.a. på frågor som om studenterna hinner äta mellan föreläsningarna, om universitetsmiljön stödjer möjligheten till rörelse och om studenterna upplever olämpligt bemötande i studiegemenskaperna. Utvecklingsområdena kan inkludera teman som bl.a. gäller studiemiljöns säkerhet eller ramarna för att organisera studier.

SHVS uppmanar alla studenter att svara på den anonyma trivselundersökningen från 27 mars till 11 april 2023, när den här länken är öppen. Du kommer att få även en länk till enkäten från AYY newhetsbrev via e-post.

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:

Berätta vilken typ av MyCourses-område som hjälper dig att lära dig bättre

Undersökning riktar sig till alla högskolestudenter i huvudstadsregionen
Kuva opiskelijoista juttelemassa

Tillbaka på banan / Back on track workshopserie 8.10. & 29.10.2024

Aaltos studiepsykologer och studievägledare organiserar en tvådelad workshopserie för studenter som återvänder till sina studier eller som har studerat mycket lite under det senaste året.
Student Guide illustration, news items
Studier Publicerat:

Lär dig språk och kommunikationsfärdigheter på hösten – anmäl dig KiViTa-kurser nu!

KiViTa är ett gemensamt kursutbud inom språk och kommunikation som erbjuds av högskolor i huvudstadsregionen
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Campus, Studier Publicerat:

Marhusets verksamhet flyttas till Kandidatcentret

Marhuset stängs i slutet av maj.