Nyheter

Ändringar i multifaktorautentisering (MFA) med Microsoft Authenticator från och med 1.2.2023

Aalto-universitetet förstärker multifaktorautentiseringen från och med 1.2.2023 genom att lägga till nummermatchning i autentiseringsapplikationen Microsoft Authenticator.

Från och med början av februari ersätts valet Godkänn / Neka i applikationen med en tvåsiffrig nummerserie på tjänstens inloggningssida.

Microsoft Authenticator är ett populärt alternativ för multifaktorautentisering

Aalto-universitetet rekommenderar i första hand Microsoft Authenticator för multifaktorautentisering (MFA). När du loggar in i en IT-tjänst utanför Aalto-universitetets nätverk är det sannolikt att du redan använder Microsoft Authenticator.

Du hittar anvisningar för att ladda ner och ta i bruk Microsoft Authenticator på sidan för multifaktorautentisering (MFA, 2FA)

Multifaktorautentisering (MFA, 2FA)

Varför vi använder MFA på Aalto och instruktioner för att börja använda MFA.

Tjänster
mfa-authentication

Hur man använder MFA-autentisering

Flerstegsautentisering (MFA) är en identifieringsmetod som använder sig av två eller flera sätt för att identifiera användaren när han eller hon loggar in på ett visst system eller en tjänst.

Tjänster
Kuva puhelimesta kädessä. Kuvaaaja Aalto-yliopisto/ Aleksi Poutanen

Cyber Security

Aalto IT Security provides news and help on various information security topics for research, learning and daily work, including antivirus, work from home and travelling, phones, encryption and secure email.

itpalvelut

IT Help

Här hittar du anvisningar för IT-tjänster.

IT Service Desk

IT services for students

IT Services (ITS) provides many services for students eg. email, computer classrooms, campus wifi, printing services.

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Campus, Studier Publicerat:

Marhusets verksamhet flyttas till Kandidatcentret

Marhuset stängs i slutet av maj.
Student guide illustration, language and communications studies
Studier Publicerat:

Språk, kultur och kommunikation i period V

Språkcentret erbjuder ett brett utbud av kurser i period V.
MyCourses

MyCourses ur bruk 2.5.2024 kl. 10–17

Ryhmätilanne

Stöd för välbefinnande i studierna, april 2024

Hej student! Kom ihåg att Aalto-universitetet erbjuder olika tjänster för att stödja dig i dina studier. Mer information om aktuella ärenden finns nedan.