Monivaiheinen tunnistautuminen (MFA) Microsoft Authenticator:illa muuttuu 1.2.2023

Aalto-yliopisto vahvistaa monivaiheista tunnistautumista 1.2.2023 alkaen lisäämällä Microsoft Authenticator -todentajasovellukseen Number matching -ominaisuuden.

Helmikuun alusta Microsoft Authenticator -sovellusta käytettäessä nykyisen Hyväksy / Hylkää valinnan sijaan Microsoft Authenticator-sovellukseen annetaan palvelun kirjautumissivulla näkyvä kaksinumeroinen numerosarja.

Microsoft Authenticator on suositeltu tapa monivaiheiseen tunnistautumiseen

Aalto-yliopistolla monivaiheiseen tunnistautumiseeen (MFA) suositellaan ennen kaikkea Microsoft Authenticator -todentajasovellusta. Se on todennäköisesti sinulla jo käytössä, kun kirjaudut IT-palveluun Aalto-yliopiston ulkopuolisesta verkosta.

Löydät ohjeet Microsoft Authenticator -sovelluksen lataamiseen ja käyttöönottoon Monivaiheinen tunnistautuminen (MFA, 2FA) -sivulta.

Monivaiheinen tunnistautuminen (MFA, 2FA)

Miksi käytämme monivaiheista tunnistautumista Aallossa ja ohjeet, kuinka ota MFA käyttöön.

Palvelut
mfa-authentication

Kuinka MFA-tunnistautumista käytetään?

Monivaiheinen tunnistautuminen ( Multifactor Authentication - MFA, 2FA ) on käyttäjän tunnistamiseen käytettävä tunistautumismenetelmä, jossa käytetään kahta tai useampaa keinoa ( puhelinsovellus, Microsoft Authentication app ) tunnistaa käyttäjä tämän kirjautuessa tiettyyn järjestelmään tai palveluun.

Palvelut
Kuva puhelimesta kädessä. Kuvaaaja Aalto-yliopisto/ Aleksi Poutanen

Tietoturva

Tietoturvan ohjeita,sääntöjä ja uutisia opiskelijoille, tutkimukselle, projekteille ja päivittäiseen työhön eri aihepiireistä kuten antivirus, etätyö, salaus ja turvallinen sähköposti.

itpalvelut

IT Help

IT-help-hubista löytyvät ajankohtaiset IT-uutiset, yhteystiedot, chat ja kysytyimpien IT-palveluiden käyttöohjeet: luvat, salasanat, sähköposti, MFA, vpn, tulostaminen, teams, zoom, VDI sekä ohjeet työasemien ja puhelinten hankintaan.

IT Service Desk

IT-palvelut opiskelijoille

IT-palvelut (ITS) tarjoaa monenlaisia palveluita opiskelijoille (sähköposti, työasemaluokat, wlan kampuksella, tulostuspalvelut).

Anna palautetta sivusta

URL kopioitu

Opiskelijan opas uutinen, kuvitus
Opinnot Julkaistu:
From left to right: Lasse Kukkonen, Ida Parkkinen, Luisa Cardoso and Elias Keski-Nisula

Tutustu Uniten opiskelijaedustajiin Eliakseen, Idaan, Lasseen ja Luísaan

Unite!-yliopistoallianssilla on oma opiskelijayhdistyksensä, SURE!
Rows of doctors sitting with their doctoral hats on, photographed from behind

Valmistuneiden tohtoreiden kyselyn tulokset 2023

Valmistuneet tohtorit katsovat saaneensa valmiudet soveltaa itsenäisesti ja kriittisesti tieteellisen tutkimuksen menetelmiä ja luoda uutta tieteellistä tietoa. Lähes puolet suuntaa akateemiselle urapolulle.
Student Guide illustration, news items
Opinnot Julkaistu:

Myötätuntomentorointipilotti Aallon tohtoriopiskelijoille sai positiivista palautetta

Myötätuntoteemaista vertaismentorointia pilotoitiin syyslukukaudella 2023 Aallon tohtoriopiskelijoille. Osallistujat antoivat pilotista erittäin hyvää palautetta.