Evenemang

Kom och fynda - återvinningsevenemang öppet för alla

Kom och rota och fynda till Kandidatcentrets lobby (Otsvängen 1). Evenemenaget pågor i en vecka 20.3.-24.3.2023.
Aalto University/Aino Huovio

Välkommen på återvinninsevenemanget dit du kan ta med textilier, accessoarer, böcker och andra små prylar, och samtidigt fynda skatter som andra hämtat med sig!

Återvinningsplatsen är öppen hela veckan 20.3.-24.3.2023 i Kandidatcentrets huvudlobby, i enlighet med byggnadens öppettider.

Till insamlingen av avlagda textiler, kan ta med söndriga och utslitna textiler, eller textiler som går direkt till materialåtervinning, men fuktiga, mögliga eller starkt illaluktande textiler får inte föras till insamlingen (matfläckar gör ingenting). De avlagda textiler ska packas i en tätt sluten sopsäck. Textilerna som finns kvar vid återvinningspunkten på slutet av veckan förs till återvinningscentarlen, där textilerna sorteras enligt kvalitet vidare till olika kanaler eller till återförsäljning.

Använda litiumbatterier och batterier har en egen återvinningslåda. Blybatterier kan inte lämnas på återvinningsplatsen. Det är inte heller lämpligt att ta med elektronik eller andra eldrivna varor till återvinningsplatsen.

Återvinningsevenemanget är ett evenemang som ordnas av teamet för ett hållbart campus under internationella Earth Hour-veckan, som betonar hela planetens framtid och hållbarhet. Universitetssamfundet deltar också i Earth Hour-evenemanget genom att släcka ljuset på fyra campusfastigheter lördagen den 25 mars. klockan 20.30.

Aalto University's main campus in the winter

Wellbeing on a Sustainable Campus Event 2023

Welcome to traditional Earth Hour week's sustainable campus event on 22nd March 2023.

Aalto Lush Greenery

Teamet för ett hållbart campus

Teamet för ett hållbart campus vid Aalto-universitetet har som främsta mål att främja hållbar utveckling av campus med hänsyn till ekologiskt, socialt och ekonomiskt ansvar.

Hållbarhet

Ge respons på sidan