Aalto ARTS viestintäopas

Viestintäohjeita

Viestinnän ohjeita ja valmiita mallipohjia. Päivitysohjeet ohjeet aalto.fi -sivuille eli Drupal-sisällönhallintajärjestelmälle. Jos tarvitset editorin oikeudet, ota yhteyttä ARTS:n viestintäyksikköön, [email protected]

Viestintäklinikat/ viestinnän avoimet ovet, joka kuun viimeinen torstai klo 14.30-15, huone P304. Tervetuloa!

Henkilöstö viestintäkoulutuksessa / Kuvaaja Aalto-yliopisto, Unto Rautio

Viestintä- ja vuorovaikutuskoulutus

Henkilöstölle järjestetään koulutusta laajasti vuorovaikutustaitoja vaativiin tilanteisiin kuten esiintymiseen, fasilitointiin ja digitaalisissa viestintäympäristöissä tarvittaviin taitoihin.

Brändiohjeisto, materiaalipankki, logot

Sivulla on linkit yliopiston brändiohjeistoon, materiaalipankkiin sekä yliopiston ja koulujen logojen lataamiseen.

Palvelut
Kuvituskuva näppäimistöstä. Kuvittaja: Ida-Maria Wikström.

Ohjeita uutisen kirjoittamiseen

Kirjoitatko uutista tai muuta ajankohtaissisältöä Aallon verkkosivuille? Tutustu ohjeisiimme ja kirjoita entistäkin paremmin!

Palvelut
Kuvituskuvassa kaksi puhelinta, joiden näytöillä kasvot. Kuvitus: Taru Happonen.

Ohjeita kysymys-vastaus-jutun kirjoittamiseen

Tutustu vinkkeihin ja kirjoita koukuttava henkilöhaastattelu.

Palvelut
Kuvituskuva, jossa kaksi henkilöä "heittää ylävitoset". Kuvitus: Vesa-Matti Juutilainen.

Ohjeita yhteistyöuutisen kirjoittamiseen

Hyödynnä vinkit ja kirjoita kiinnostava juttu uudesta sopimuksesta tai lahjoituksesta.

ARTS Theses -palvelun ohjeita ARTSin väittelijälle

ARTS Theses auttaa ARTSin väittelijöitä väitöskirjatuotannossa. Väitöskirjat julkaistaan pääasiassa julkaisualustan kautta, kuten muissakin korkeakouluissa.

Drupal-opas (aalto.fi)

Workday Learning sovellus käytössä. Kuvaaja / Unto Rautio

Tarvitsetko apua Drupal-sisältösi kanssa?

Aalto.fi:n editoijille on tarjolla runsaasti tukea. Verkosta löytyvät ohjeet, Drupal-koulutukset ja editoijien tapaamiset auttavat paremman sisällön luomisessa.

Drupal: Aalto.fi-sivusto
Drupal image for Comms use only. Abstract image, yellow.

Ohjevideot – tutoriaalit aalto.fi:n päivittämiseen

Aalto.fi-sivuston videotutoriaalit yhdellä sivulla. Opi, kuinka luot esimerkiksi sivun ja tapahtuman.

Kaikki Drupal-ohjeet

Tälle sivulle on koottu linkit kaikkiin Drupal-ohjeisiin. Drupal on aalto.fi-sivuston sisällönhallintajärjestelmä.

Palvelut
Illustration that shows how aalto.fi is built on independent hubs and pages and doesn't have a hierarchy.

Aloittelijan opas Drupaliin

Tästä oppaasta löydät linkkejä uusille aalto.fi-päivittäjille tarpeellisiin ohjeisiin sivustolla.

Palvelut
Learning Environments Research Group, a few cardboard rectangles with different-colour circles and squares glued on them.

Tutkimusryhmä: kuinka luot sivun?

Ohjeet sivun luomiseksi tutkimusryhmälle.

Palvelut
A laptop and papers on a table.

Hyviä käytäntöjä Drupal-aloittelijoille

Onko Drupal sinulle uusi tuttavuus ja koet hyvän ja toimivan sivun rakentamisen hankalaksi? Vinkkejä tältä sivulta!

Palvelut

Komponentit: kuinka luot sisältöä?

Täältä löydät tietoa eri komponenteista ja siitä, miten niitä voi käyttää aalto.fi-sivustolla.

Palvelut
title graphic - how to create an article page

Artikkelisivun luominen aalto.fi-sivustolle

Artikkelisivu on yksi yleisimmistä sisältötyypeistä aalto.fi-sivuilla. Sivulla kerrotaan lisää artikkelisivun luomisesta.

Palvelut
Drupal image for Comms use only. Light seepia. Abstract image.

Uutiset: julkaisu aalto.fi-sivustolla

Ohje uutisten julkaisemiseen aalto.fi-sivustolla.

Palvelut
Thumbnail for a Drupal tutorial, no photographer information.

Tapahtuman luominen aalto.fi-sivustolla

Tapahtumaa luodessasi sinulla on käytettävissä sivupohja, jonka avulla välität lukijalle oleelliset tiedot tapahtumastasi.

Aalto.fi-sivuston kuva- ja mediakomponentit

Kuva- ja mediakomponentteja voi näyttää usealla eri tavalla aalto.fi-sivustolla. Lisätietoja media slider-, galleria- ja videokomponenteista sekä kuvista.

Palvelut
An Aalto pen lying on the page of a study book, students working in the background / photo by Aalto University, Aino Huovio

Tekstikomponentit viestisi tehostamiseksi

Drupal-viestintäalusta tarjoaa monia vaihtoehtoja, joiden avulla korostaa ja visualisoida tekstiä. Lue lisää tekstinostojen ja lainausten hyödyntämisestä viestisi välittämisessä.