Nyheter

Unite!4Future: dela din vision av framtidens universitet och vinn en resa till Unite! Studentfestivalen i Lissabon

Samla ihop ett team av studenter vid Unite!-universitet, förbered en video med er vision av framtidens universitet och tävla med andra team för att vinna en resa till Unite!-Studentfestivalen i Lissabon.
An asian female student holding a 3D printed object

Universitetsalliansen Unite! efterlyser kreativa idéer från studenterna om vad som kan förväntas av framtidens universitet. I Unite!4Future-tävlingen kan studenterna delta genom att presentera konkreta, originella och genomförbara idéer i videoformat som ger mervärde för alla de nio partneruniversiteten i Unite!. Projekten är icke-akademiska, men relaterade till alla andra aspekter av studenternas erfarenheter och det dagliga livet på campus.

Videoförslagen ska utformas så att de bidrar till livet och verksamheten vid partneruniversiteten i Unite! alliansen och måste ta upp minst ett av de viktigaste ämnena:

• Mångfald och integration
  • Miljö och hållbarhet
  • Akademisk erfarenhet
  • Mobilitet och språk eller
  • Digitalisering.

Vad får du ut av det?

Det vinnande laget kommer att belönas med:

• Garanterat deltagande i Unite! Studentfestivalen i Lissabon 28 Juni - 2 Juli 2023 (minst en student per institution).
  • Resekostnader ingår (resor, boende och aktiviteter).
  • Dela erfarenheter och mångkulturella värderingar.
  • Ta del av en underbar vecka full av aktiviteter, inklusive ett socialt program för att njuta av staden.

Krav på deltagande

• Studenterna måste vara inskrivna vid ett av Unite! universiteten - Aalto-universitetet, Graz University of Technology, Grenoble INP graduate school of engineering and management, University Grenoble Alpes, KTH Royal Institute of Technology, Politecnico Di Torino, Technical University of Darmstadt, Universidade de Lisboa, Universitat Politècnica de Catalunya BarcelonaTech, Wrocław University of Science and Technology.
  • Ansökningarna måste lämnas in på engelska.
  • Varje grupp måste bestå av studenter från minst 2 partneruniversitet inom Unite!
  • Ansökan måste behandla minst ett av de ämnen som tas upp i ansökningsomgången.
  • Alla projektverksamheter måste utformas så att de kan tillämpas på universitet för alla studenter som deltar i gruppen..
  • Ansökan måste innehålla gruppens ansökningsformulär och en projektbeskrivning i videoformat (max 10 minuter).

Hur kan man delta?

Allt du behöver göra är att samla ett team av studenter från andra Unite!-partneruniversitet och förbereda en video med din vision av framtidens universitet. All information du behöver finns tillgänglig i Unite!4Future-programmets Metacampus. På Metacampus kan du ta kontakt med studenter från andra universitet. När din grupp och idé har materialiserats i en video kan du ansöka till Unite!4Future-programmet inom den fastställda perioden från den 9 till den 31 januari 2023.

Download the Unite!4Future applicant guide (på engelska)

Låt dig inspireras!

Se det vinnande förslaget från Unite!4Future 2:a ansökningsomgången (på engelska): winning proposal from the Unite!4Future 2nd call

Kontakta

Om du har frågor, tveka inte att kontakta Marcela Acosta-Garcia, e-post [email protected].

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Campus, Studier Publicerat:

Marhusets verksamhet flyttas till Kandidatcentret

Marhuset stängs i slutet av maj.
Student guide illustration, language and communications studies
Studier Publicerat:

Språk, kultur och kommunikation i period V

Språkcentret erbjuder ett brett utbud av kurser i period V.
MyCourses

MyCourses ur bruk 2.5.2024 kl. 10–17

Ryhmätilanne

Stöd för välbefinnande i studierna, april 2024

Hej student! Kom ihåg att Aalto-universitetet erbjuder olika tjänster för att stödja dig i dina studier. Mer information om aktuella ärenden finns nedan.