Stöd för välbefinnande i studierna, april 2024

Hej student! Kom ihåg att Aalto-universitetet erbjuder olika tjänster för att stödja dig i dina studier. Mer information om aktuella ärenden finns nedan.
Ryhmätilanne

Huvudsidan för Aaltos vägledning och stöd

På denna sida hittar du information om tjänster, personer och material som stöder dig i din studieplanering, ditt välbefinnande och dina karriärreflektioner.

Starting Point of Wellbeing erbjuder drop-in vägledning i frågor som rör välbefinnande och studieförmåga

Starting Point of Wellbeing erbjuder dig vägledning i frågor som rör välbefinnande och studieförmåga. Du kan träffa studiepsykologer, speciallärare, Aalto-präster och karriärpsykologer utan tidsbokning – kolla in drop-in-tiderna på webbplatsen och kom och träffa oss!

Kurser som stöder väbefinnandet erbjuds under sommaren

Funderar du på att plugga under sommaren? Kolla in de här kurserna som stöder ditt välbefinnande, med studiepoäng, som du kan genomföra i din egen takt. Lär dig även om onlinematerial och andra kurser.

Grupper, värkstäder och självstudiematerial

Här hittar du grupper, workshoppar och webbaserat material som stöder ditt välbefinnande, din studieförmåga och din ork. Sidan administreras av Starting Point of Wellbeing vid Aalto. Grupperna och workshopparna ordnas på finska eller engelska. Ändra webbplatsens språk för att hitta grupper på finska eller engelska.

Starta studierna med hjälp av Pomodoro

Kan du inte komma igång med studierna? Har du svårt att hitta rutiner? Känns det ensamt att studera? Vill du studera tillsammans med andra i samma situation? Kom med och studera med vägledning och få tips för effektivare arbete under Pomodoro-sessioner!

Paras hetki päivässä - Dagens bästa ögonblick | Aalto-universitetet

Paras hetki päivässä - Dagens bästa ögonblick är en psykologipodcast som publiceras på finska av Aalto Universitets psykologer.

SHVS – Grupper och stödprogram på webben

Du har fortfarande tid att anmäla dig till vårens sista kurser! Under terminerna erbjuder SHVS mångsidiga förebyggande och vårdgruppsaktiviteter både på distans och på våra serviceställen. Du kan få stöd för din hälsa och livshantering. Se mer information from webbplatsen.

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Kuva opiskelijoista juttelemassa
Studier Publicerat:

Tillbaka på banan / Back on track workshopserie 8.10. & 29.10.2024

Aaltos studiepsykologer och studievägledare organiserar en tvådelad workshopserie för studenter som återvänder till sina studier eller som har studerat mycket lite under det senaste året.
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Campus, Studier Publicerat:

Marhusets verksamhet flyttas till Kandidatcentret

Marhuset stängs i slutet av maj.
Path in the Laajalahti nature area
Studier, Universitetet Publicerat:

Hälsostig på Otnäs campus

Teman för den femdelade hälsostigen är iakttagande av känslor, en vårdande relation till naturen, kroppslighet, avslappning och återhållsamhet.
Student guide illustration, language and communications studies
Studier Publicerat:

Språk, kultur och kommunikation i period V

Språkcentret erbjuder ett brett utbud av kurser i period V.