Opiskelukykysi ja -hyvinvointisi tueksi, huhtikuu 2024

Hei opiskelija! Muistathan, että Aalto-yliopisto tarjoaa opiskelijoille erilaisia palveluita opiskelun sujumisen tueksi. Lisätietoja ajankohtaisista asioista löytyy alta.
Ryhmätilanne

Aallon ohjauksen ja tuen pääsivu

Tälle sivulle on koottu tietoa palveluista, henkilöistä ja materiaaleista, jotka tukevat opintojen suunnitteluasi, opiskeluhyvinvointiasi ja urapohdintojasi.

Starting Point of Wellbeing tarjoaa matalan kynnyksen ohjausta hyvinvointiin ja opiskelukykyyn liittyvissä asioissa

Starting Point of Wellbeing tarjoaa sinulle ohjausta hyvinvointiin ja opiskelukykyyn liittyvissä asioissa. Voit tavata opintopsykologeja, opinto-ohjaajia, erityisopettajaa, Aalto-pappeja ja uraohjaajia ilman ajanvarausta – kurkkaa drop-in ohjauksen ajat verkkosivuilta ja poikkea juttelemaan!

Hyvinvointia tukevia kursseja tarjolla kesän aikana

Mietitkö opintoja kesän ajalle? Tsekkaa nämä hyvinvointiasi tukevat, opintopisteelliset kurssit, joita voit suorittaa omaan tahtiin. Tutustu myös verkkomateriaaleihin ja muihin kursseihin.

Opiskelu käyntiin Pomodoron avulla

Etkö saa opiskelua alulle? Onko sinulla vaikeuksia löytää rutiineja? Tuntuuko opiskelu yksinäiseltä työltä? Haluaisitko opiskella yhdessä muiden samassa tilanteessa olevien kanssa? Tule mukaan opiskelemaan ohjatusti ja nappaa vinkit tehokkaampaan työskentelyyn Pomodoro-tuokioista!

Ohjatut ryhmät, työpajat ja verkkomateriaalit opiskelukyvyn tueksi

Täältä löydät ryhmät, työpajat ja verkkomateriaalit hyvinvoinnin, opiskelukyvyn ja jaksamisen tueksi.

Opintopsykologien Paras hetki päivässä -podcast

Paras hetki päivässä on Aallon opiskelijapalveluiden psykologiryhmän podcast, jossa psykologit ja heidän vieraansa keskustelevat asiantuntevasti aaltolaisten – ja muidenkin – hyvinvointiasioista.

YTHS – Ryhmätoimintaa ja verkkokursseja tarjolla

Vielä ehdit ilmoittautua kevään viimeisille kursseille! YTHS järjesteää lukuvuoden aikana monipuolista ennalta ehkäisevää ja hoidollista ryhmätoimintaa. Ryhmiä toteutetaan sekä lähiryhminä palvelupisteissä että etäryhminä. Voit saada vertaistukea ja eväitä terveyden ja elämänhallinnan tueksi.  Katso lisätietoja YTHS:n sivuilta.

Anna palautetta sivusta

URL kopioitu

Kuva opiskelijoista juttelemassa
Opinnot Julkaistu:

Tauolta tutkintoon - Back on track –työpajasarja 8.10. & 29.10.2024

Aallon opintopsykologit ja opinto-ohjaaja järjestävät kahden kerran mittaisen workshopsarjan opintoihin palaaville tai viimeisen vuoden aikana hyvin vähän opiskelleille syksyllä 2024 englanniksi.
Two students and a professor sitting around a table, talking and looking at laptop screen.
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Tule uusien tohtoriopiskelijoiden tutoriksi kesäkuussa 2024

lmoittaudu uusien tohtoriopiskelijoiden tutoriksi kesäkuun orientaatiopäiville!
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Milja Mieskolainen: Euroopan Parlamentin Schuman-harjoittelu ylitti odotukseni

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun laskentatoimen maisteriopiskelija Milja Mieskolainen oli jo aiemmin pohtinut hakemista harjoitteluun Euroopan Unioniin, mutta oli ajatellut harjoittelupaikan saamisen olevan liian haastavaa. Keväällä 2023 hän kuitenkin huomasi ilmoituksen harjoittelupaikoista ja päätti kokeilla hakemista, sillä avoinna oli kiinnostava paikka talouden hallinnan ja EMUn valvontayksikössä. Hakeminenkaan ei osoittautunut vaikeaksi. Milja haki paikkaa, sai sen ja harjoittelu Euroopan Parlamentissa alkoi lokakuussa.