Nyheter

Har du varit på Erasmus+ utbyte eller övervägt att delta i programmet? Besvara enkäten senast 12.1.2024 och vinn ett presentkort!

Europeiska Kommissionen samlar in feedback från studenterna i samband med Erasmus+ mobilitetsprogrammets mellan- och slutrapportering.

Europeiska Kommissionen samlar in feedback från studenterna till Erasmus+ mobilitetsprogrammets mellan- och slutrapporter. Enkätens syfte är att samla in synpunkter från de som har deltagit i eller övervägt att delta i Erasmus+-programmet under åren 2014-2023

I enkäten efterfrågas åsikter om Erasmus+-programmet och dess kortsiktiga och långsiktiga effekter (inklusive arbete, kompetens och attityder). Dessutom frågas varför man inte deltog trots att man övervägde det, samt hur intresserade respondenterna är av att delta i Erasmus+ -mobilitetsperioder i framtiden.

Det tar cirka 10-15 min. att besvara enkäten och varje svar är viktigt för utveckligen av Erasmus+ programmet.Bland alla som svarar på enkäten lottas det ut 3 S-gruppens presentkort värda 50 €/st.

Enkäten är en del av utvärderingen av Erasmus+-programmet, som har beställts av undervisnings- och kulturministeriet. Utvärderingen genomförs av 4Front Oy och NordEval Oy.

Enkäten hittar du på svenska, finska och engelska på addressen:

Besvara senast 12.1.2024!

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

UniPID – kurskatalog för virtuella studier 2024-2025

UniPID och dess medlemsuniversitet erbjuder en studiehelhet i hållbar utveckling för studerande som vill inkludera globala utmaningar och hållbar utveckling i sin examen.
Studerande på EIT Manufacturing-sommarkurs
Studier Publicerat:

Sök nu till sommarskolan i Artificial Intelligence-enabled Innovation & Entrepreneurship for Sustainable Manufacturing

Denna sommarskola som anordnas av EIT Manufacturing består av en onlinedel (8.-18.7.) och närvarodel vid University of Trento, Italien (22.7.-2.8.2024).
Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:

Blivande magister – ge respons på studierna och var med och påverka!

Svara på enkäten för utexaminerade magistrar och påverka utvecklingen av studierna inom ditt område.
Tulevaisuuden uran pohtimisessa käytetään luovuutta.
Studier Publicerat:

Kurs i karriärdesign ger dig möjlighet att sakta ner och lära känna dig själv

Career Design Lab stöder studenternas övergång till arbetslivet. Nyckeln till en hållbar framtid i arbetslivet är ett fördomsfritt och kreativt förhållningssätt till karriärdesign.