Hackatonet Solve the SDGs ordnas igen – nu på två kontinenter

Solve the SDGs är ett hackaton där deltagarna jobbar tillsammans för en bättre morgondag genom att utveckla lösningar för att nå FN:s mål för hållbar utveckling. I år ordnas Solve the SDGs samtidigt i Finland, Uganda och Tanzania, vilket möjliggör samarbete över kontinenterna och nya perspektiv på bekanta utmaningar.
Vibrant purple and red colored banner with a decorative logo for 'Solve the SDGs'.  The tagline reads 'Work together for a better tomorrrow'.

Solve the SDGs, som ordnas av Aalto Ventures Program och Junction, ordnas i år 31.3–2.4 samtidigt i Finland, Uganda och Tanzania.

Evenemanget för samman en internationell skara studerande, alumner och mentorer för att under ett veckoslut gemensamt arbeta med utmaningar i anknytning till målen för hållbar utveckling.

Temat för detta år är att arbeta tillsammans för en bättre framtid. Samarbete mellan länderna och möten mellan olika studieinriktningar gör det möjligt att hitta på nya lösningar på bekanta utmaningar.

Man with Solve the SDGs t-shirt in Startup Sauna

I fjol lockade Solve the SDGs över 200 deltagare runt världen, och närmare 100 deltog på plats i Startup Sauna i Otnäs. Tillsammans utvecklade deltagarna över 30 lösningar på några av världens mest akuta problem.

Hackatonet är öppet för alla oberoende av studiernas skede eller område och även för andra än universitetsstuderande. Tidigare erfarenhet av hackaton eller programmering krävs inte, intresse för nyutveckling och hållbar utveckling räcker.

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:
From left to right: Lasse Kukkonen, Ida Parkkinen, Luisa Cardoso and Elias Keski-Nisula

Träffa Unite! studentrepresentanterna Elias, Ida, Lasse och Luísa

Unite! universitetsalliansen har en egen studentkår, SURE!
Rows of doctors sitting with their doctoral hats on, photographed from behind

Resultat av enkäten för utexaminerade doktorer 2023

Största delen av de doktorer som utexaminerades 2023 var nöjda med sin utbildning och var anställda vid tidpunkten för utexamineringen. Alla som utexamineras som doktorer blir ombedda att svara på enkäten.
Mediterranean salad
Campus, Studier, Universitetet Publicerat:

Svara på vår enkät om kvaliteten på restaurangerna 11. – 17.3.2024

Bl.a. lunchbiljetter lottas ut bland dem som svarat. Enkäten görs av Aalto restaurangkommitté.