Delta i diskussionen om utkastet till de språkliga riktlinjerna

Dela dina synpunkter senast 31.8.
Kaksi opiskelijaa seisomassa Kauppakorkeakoulun kolmannen kerroksen terassilla
Foto: Aalto-universitetet / Unto Rautio.

Aalto-universitetet reviderar sina språkliga riktlinjer. Utkasten till de nya riktlinjerna är nu färdiga och vi ber Aalto-gemenskapen dela med sig av sina synpunkter och kommentarer.

Syftet med Aalto-universitetets språkliga riktlinjer är att stöda vår uppdrag som en del av det globala vetenskaps- och konstsamfundet samt universitetets nationella uppdrag att främja Finlands framgång genom att positivt påverka det finländska samhället och internationaliseringen av det. Målet är även att stöda flerspråkighet och kulturell mångfald i vårt universitetssamfund och att främja inkludering och jämlikhet hos medlemmarna i universitetssamfundet samt att säkerställa att den styrande lagstiftningen följs i vår verksamhet.

Du hittar länken till aalto.fi-nyheten (kom ihåg att logga in) och diskussionsfältet nedan. Diskussionen är öppen fram till 31.8, och efter det färdigställs riktlinjerna.

Läs nyheten och kommentera

Uppdatering av Aalto-universitetets språkliga riktlinjer 2023

Språkliga principer vid Aalto-universitetet

Four people looking at the laptop. Image: Aalto University / Aleksi Poutanen

Läs nyheter om studier

UniPID – kurskatalog för virtuella studier 2024-2025

UniPID och dess medlemsuniversitet erbjuder en studiehelhet i hållbar utveckling för studerande som vill inkludera globala utmaningar och hållbar utveckling i sin examen.
Kaksi opiskelijaa Aalto-yliopiston kampuksella.

Aalto-universitetet antog 2 027 nya studerande

Sammanlagt sökte 13 500 sökande till Aalto i vårens andra gemensamma ansökan
campus på hösten

Öppna universitetets höststudier 2024 har publicerats

Anmälan till höstens kurser startar tidigast i augusti.
Studerande på EIT Manufacturing-sommarkurs
Studier Publicerat:

Sök nu till sommarskolan i Artificial Intelligence-enabled Innovation & Entrepreneurship for Sustainable Manufacturing

Denna sommarskola som anordnas av EIT Manufacturing består av en onlinedel (8.-18.7.) och närvarodel vid University of Trento, Italien (22.7.-2.8.2024).

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

UniPID – kurskatalog för virtuella studier 2024-2025

Studerande på EIT Manufacturing-sommarkurs

Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:

Blivande magister – ge respons på studierna och var med och påverka!

Svara på enkäten för utexaminerade magistrar och påverka utvecklingen av studierna inom ditt område.
Tulevaisuuden uran pohtimisessa käytetään luovuutta.
Studier Publicerat:

Kurs i karriärdesign ger dig möjlighet att sakta ner och lära känna dig själv

Career Design Lab stöder studenternas övergång till arbetslivet. Nyckeln till en hållbar framtid i arbetslivet är ett fördomsfritt och kreativt förhållningssätt till karriärdesign.