Ansökan till JOO-studier vid andra finländska universitet

Ansökan i april 2024

En närvarande examensstuderande vid Aalto-universitetet kan ansöka om rätt att bedriva studier även vid ett annat finskt universitet inom ramen för ett JOO-avtal. Både kandidat- och magisterstuderande samt doktorander kan ansöka om rätten (JOO). Studierätten beviljas på visstid.

JOO-studier inkluderas i examen och de ska vara av ett slag som inte erbjuds vid hemuniversitetet. När du planerar JOO-studier ska du få ditt hemuniversitet att förorda de studier som du vill genomföra. Studierna ska alltså först vara en del av den godkända individuella studieplanen och du ska diskutera dem med planeraren eller koordinatorn för ditt eget program/huvudämne.

Många universitet, till exempel Helsingfors universitet, har fastställda ansökningstider och nästa ansökningsomgång är i april. Då kan du söka till studier som ordnas hösten 2024 och våren 2025. Ansökningar som görs i april 2024 ska vara inlämnade till Aalto-universitetet senast 21.4.2024.

Anvisningar för ansökan

Anvisningar för Aalto-universitetets studerande om att ansöka till JOO-studier vid andra finländska universitet:

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Campus, Studier Publicerat:

Marhusets verksamhet flyttas till Kandidatcentret

Marhuset stängs i slutet av maj.
Path in the Laajalahti nature area
Studier, Universitetet Publicerat:

Hälsostig på Otnäs campus

Teman för den femdelade hälsostigen är iakttagande av känslor, en vårdande relation till naturen, kroppslighet, avslappning och återhållsamhet.
Student guide illustration, language and communications studies
Studier Publicerat:

Språk, kultur och kommunikation i period V

Språkcentret erbjuder ett brett utbud av kurser i period V.
MyCourses
Studier Publicerat: