Nyheter

Ansök om finansiering av gemensamma studentaktiviteter mellan universitet inom Unite!

Unite! Seed Fund är avsedd att främja samarbete mellan studenter från Unite!-universitet. Skicka in din ansökan senast den 15 mars 2024.
Photo of three participants at the Unite! Student Fair wearing Unite! t-shirts.

Alliansen Unite! söker förslag från studenter och studentorganisationer om samarbetsprojekt mellan studenter vid Unite! universitet. Finansieringen är öppen för alla Aalto-studerande och kan även sökas för extracurriculära aktiviteter.

Unite! vill aktivera Unite-studerande att samarbeta i gemensamma projekt, utställningar, evenemang, utflykter, tävlingar, hackathons osv. Dessa kan handla om innovation, idrott, karriär, språk, utbildning, kommunikation eller något annat ämne som är av intresse för studenterna.

Förslagen måste omfatta studenter från minst två Unite-universitet: Aalto (Finland), KTH (Sverige), Grenoble INP-UGA (Frankrike), PoliTO (Italien), TU Darmstad (Tyskland), TU Graz (Österrike), UPC (Spanien), ULisboa (Portugal) och Wroclaw Tech (Polen).

Vem kan ansöka?

• Studerande på grundnivå och avancerad nivå (inklusive doktorander)
  • Studentorganisationer/föreningar
  • Universitetsavdelningar och servicecenter (t.ex. idrottsorganisationer eller språkcenter)

Det maximala beloppet för det godkända förslaget är 20 000 euro. Sista ansökningsdag är den 15 mars 2024.

Ansökningsformulär (på engelska)

Kontakta

Om du har frågor vänligen kontakta Johanna Kaila

Läs om projekt som har fått finansiering

Students sitting around a table reading books.

Unite! Book Club (extern länk)

Det studentledda initiativet är den första professionella internationella läsklubben mellan universitet.

students and a book shelf

Studentprojekt får finansiering från Unite!

Unite!, alliansen av nio europeiska universitet, kommer att finansiera två studentprojekt - ett om raketforskning och en läsgrupp.

Nyheter

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:

Berätta vilken typ av MyCourses-område som hjälper dig att lära dig bättre

Undersökning riktar sig till alla högskolestudenter i huvudstadsregionen
Students at the European Parliament building in Strasbourg participating in the European Student Assembly.
Samarbete Publicerat:

Student vid Aalto-universitetet deltog i European Student Assembly

Sofia Pascolo deltog i den europeiska studentförsamlingen i april 2024 i Strasbourg.
Kuva opiskelijoista juttelemassa

Tillbaka på banan / Back on track workshopserie 8.10. & 29.10.2024

Aaltos studiepsykologer och studievägledare organiserar en tvådelad workshopserie för studenter som återvänder till sina studier eller som har studerat mycket lite under det senaste året.
Student Guide illustration, news items
Studier Publicerat:

Lär dig språk och kommunikationsfärdigheter på hösten – anmäl dig KiViTa-kurser nu!

KiViTa är ett gemensamt kursutbud inom språk och kommunikation som erbjuds av högskolor i huvudstadsregionen