Tiedon ja innovaatioiden tutkimuskeskus CKIR

Tutkimus

CKIR:n tutkimuksessa ihmiset nähdään kansalaisina, käyttäjinä ja asiakkaina ja kaupungit elämän keskuksina. Julkiset palvelut ja sosiaaliset verkostot sekä muut ”toimijat” ovat tiedon luonnin ja innovoinnin lähteitä. Kehitämme aktiivisesti avoimen ekosysteemipohjaisen ja ihmislähtöisen tutkimuksen, kehityksen ja innovoinnin (TKI) teorioita ja menetelmiä.

Tavoitteiden saavuttamisessa hyödynnämme sekä omia että uusia TKI-infrastruktuureja. Teemme empiiristä tutkimusta eri menetelmiä käyttäen. Tutkimustamme voidaan soveltaa yritysten pääomasijoituksiin sekä tutkimus- ja kehitystoimintaan, kaupunkien taloussuunnitteluun ja innovaatiopolitiikan kehittämiseen.

Löydät enemmän tietoa CKIRin toiminnasta englanninkielisiltä sivuiltamme.

Tutkimus ja nykyiset hankkeet

Center for Knowledge and Innovation Research, Resesarch

Päättyneet projektit

CKIR:n empiirinen tutkimus hyötyy eri menetelmiä soveltavasta lähestymistavasta.

Aalto University/Unto Rautio

Yhteyshenkilöt

Ilkka Lakaniemi

Tutkimusjohtaja
E720 Center for Knowledge and Innovation Research (CKIR)

Postiosoite

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu
Tiedon ja innovaatioiden tutkimuskeskus (CKIR)
PL 21220
00076 AALTO

Käyntiosoite

Ekonominaukio 1
02150 ESPOO

Puhelin

Ota yhteyttä suoraan haluamaasi henkilöön.

Sähköposti

Ota yhteyttä suoraan haluamaasi henkilöön: etunimi.sukunimi(at)aalto.fi

Uutisia

Väitös: Henkilökohtainen kirje auttoi eläkeläisiä hakemaan heille kuuluvaa sosiaalietuutta

Kotitaloudet, jotka saivat henkilökohtaisen kirjeen takuueläkkeestä, hakivat etuutta nopeammin ja puolet todennäköisemmin kuin kotitaloudet, jotka olivat julkisen viestinnän varassa.
Yhteistyö Julkaistu:

Akava Works teettää Aalto-yliopiston taloustieteen työryhmällä selvityksen työsopimusten kilpailukielloista

Selvitys kartoittaa, millaisia vaikutuksia kilpailukieltojen yleistymisellä on.
Nimitykset Julkaistu:

Helsinki Graduate School of Economicsin johtajiksi professori Otto Toivanen ja professori Hannu Vartiainen

Helsinki GSE:n johtokunta on valinnut akateemiseksi johtajaksi Otto Toivasen Aalto-yliopistosta ja koulutuksesta vastaavaksi johtajaksi Hannu Vartiaisen Helsingin yliopistosta.
Nimitykset Julkaistu:

Helsinki Graduate School of Economicsin johtokunta on valittu

Suomen Pankin pääjohtaja Erkki Liikanen on lupautunut Helsinki Graduate School of Economicsin (Helsinki GSE) johtokunnan puheenjohtajaksi.

Image from remote site: aalto.file.force.com
Akateemiset tapahtumat

Uudet professorit luennoivat 24.4.2024 (ulkoinen linkki)

Tervetuloa mukaan! Luennot ovat Dipolissa ja avoimia kaikille.
Aalto Alumni Strategy Circle
Luennot ja seminaarit, Verkostoitumistilaisuudet

Aalto Alumni Strategy Circle After Work: Leveraging generative AI for business development

Uusinta ajattelua menestyksen tunnistamisesta, saavuttamisesta ja palkitsemisesta, hallintajärjestelmät mukaan lukien.
Bianca Beyer ja Samuli Patala
Luennot ja seminaarit

Better Business — Better Society -seminaari: 'Sustainability in consumer-oriented industries'

Kauppakorkeakoulun Better Business — Better Society -seminaarisarjassa käsitellään ajankohtaisia, yhteiskunnallemme tärkeitä aiheita kuukausittain.
Iloiset aaltolaiset halaavat toisiaan
Kampus

Wappu 2024

Aalto-yhteisön vapun ajan tapahtumia

Kauppakorkeakoulu

Teemme työtä paremman liiketoiminnan ja yhteiskunnan puolesta.

Lue lisää Kauppakorkeakoulusta
Four students descending stairs in the School of Economics building. Photo taken by Unto Rautio.