Tillbaka på banan / Back on track workshopserie 8.10. & 29.10.2024

Aaltos studiepsykologer och studievägledare organiserar en tvådelad workshopserie för studenter som återvänder till sina studier eller som har studerat mycket lite under det senaste året.
Kuva opiskelijoista juttelemassa
  • Var du borta från studierna förra läsåret eller gick studierna framåt mycket långsammare än vad du hade tänkt?
  • Har det varit länge sedan du kände att dina studier var under kontroll?
  • Har du märkt att en utmanande livssituation eller problem med ditt välbefinnande har påverkat dina studier negativt?
  • Skulle du vilja kunna komma tillbaka på rätt spår med dina studier?
  • Gör den nya början dig stressad eller nervös?

Varför? Att komma tillbaka på rätt spår med studierna kan vara utmanande och väcka en mängd olika känslor. Ofta vet vi hur vi borde agera, men att omsätta idéer i praktiken kan vara lättare sagt än gjort. Genom att lära oss tillsammans och dela erfarenheter kan vi ta små steg mot en smidigare studiegång.

Vad? I workshoppen undersöker vi de element som stöder studieframsteg, såsom tidsplanering, studiemotivation och att få saker gjorda. Det kommer också att finnas möjlighet att dela studierelaterade känslor och söka efter ens egna resurser och drivkrafter för studierna. Om du behöver annat stöd eller rådgivning angående studier kommer vi att hjälpa dig att hitta rätt tjänster.

När? Tisdag 8 oktober och 29 oktober kl. 14:00-16:00

Var? Otsvängen 1, Kandidatcentret

Vem organiserar? Gruppen leds av Aaltos studiepsykolog X (@aalto.fi) och studievägledare X (@aalto.fi)

Språk: Huvudspråket för workshopen är engelska. Om flera deltagare talar finska, svenska eller ett annat gemensamt språk kan smågruppsdiskussioner ske också på andra språk.

Anmälan? Anmäl dig via Webropol senast den 30 september (https://link.webropol.com/s/backontrack2024)

Grupper, workshoppar och webbaserat material som stöder välbefinnandet och studieförmågan

På denna sida hittar du information om grupper, workshoppar och webbaserat material (MyCourses) som erbjuds till stöd för de studerandes välbefinnande. Grupperna och workshopparna ordnas på finska eller engelska.

Tjänster
Logo av Starting Point of Wellbeing

Starting Point of Wellbeing

Starting Point of Wellbeing erbjuder stöd med låg tröskel i frågor som rör studerandes välbefinnande och studieförmåga. Vi erbjuder stöd och vägledning utan tidsbokning (på nätet eller på plats), kamratgrupper, webbmaterial och individuell vägledning med tidsbokning. Du har tillgång till stöd från Aaltos studie- och karriärpsykologer, studievägledare, Aalto-prästerna, en speciallärare och ett nätverk av etablerade aktörer som främjar studerandes välbefinnande. Välkommen – vi finns här för dig.

Studera vid Aalto

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Aalto-wide sustainability minor logo
Studier Publicerat:

Nytt mångvetenskapligt biämne i hållbar utveckling startar vid Aalto i höst

Aalto erbjuder ett nytt biämne, Luonnonvarojen kestävä käyttö (Hållbar användning av naturresurser), som nu är redo att tilläggas i din studieplan!
Studentguide nyhet, illustrering

Läsårsanmälan för läsåret 2024-2025

Den ordinarie anmälningstiden för läsåret 2024–2025 började 2.5.2024.
Vegetarian food has lower carbon footprint

Campus restaurangernas öppettider på sommaren 2024

Det finns några ändringar i restaurangernas öppettider på sommaren.
Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:

Berätta vilken typ av MyCourses-område som hjälper dig att lära dig bättre

Undersökning riktar sig till alla högskolestudenter i huvudstadsregionen