Services

Grupper, workshoppar och webbaserat material som stöder välbefinnandet och studieförmågan

Här hittar du grupper, workshoppar och webbaserat material som stöder ditt välbefinnande, din studieförmåga och din ork. Sidan administreras av Starting Point of Wellbeing vid Aalto. Grupperna och workshopparna ordnas på finska eller engelska.
Ändra webbplatsens språk för att hitta grupper på finska eller engelska.

Distansstudier och annan gemensam verksamhet (kräver inte förhandsanmälan)

Webbmaterial

MyCourses material på svenska

Ändra webbplatsens språk för att hitta grupper på finska eller engelska.

Studiekompetens

Studiekompetens består av många delområden. Det är frågan om att behärska olika studiemetoder, leda sig själv, arbeta tillsammans med andra och reglera sina känslor. Det går att lära sig studiekompetens. På den här webbplatsen hittar du idéer för kompetensutveckling och länkar till källor för mera information.

Opiskelutaidot

Personal Impact

Personal Impact samlar ihop kurser som ges vid Aalto om till exempel självledarskap, värden, känsla av betydelse samt om välbefinnande. Kurserna ger studiepoäng.

Personal Impact hero page logo

Starting Point of Wellbeing

Starting Point of Wellbeing erbjuder stöd med låg tröskel i frågor som rör studerandes välbefinnande och studieförmåga. Vi erbjuder stöd och vägledning utan tidsbokning (på nätet eller på plats), kamratgrupper, webbmaterial och individuell vägledning med tidsbokning. Du har tillgång till stöd från Aaltos studie- och karriärpsykologer, studievägledare, Aalto-prästerna, en speciallärare och ett nätverk av etablerade aktörer som främjar studerandes välbefinnande. Välkommen – vi finns här för dig.

Logo av Starting Point of Wellbeing

Var kan jag få vägledning och stöd?

Vägledning och stöd för studieplanering, studievälbefinnande och karriärreflektion för Aalto studenten

Student guide illustration, supporting your studies

Mind & study: skaffa kunskaper för välmående på en nätkurs med 3sp

Studiepsykologerna i Aalto har kombinerat sina kunskaper och erfarenheter och skapat en nätkurs som hanterar mångsidiga teman inom välmående.

Picture of the themes of this course
This service is provided by:

Learning Services

Did you find what you were looking for? If not, please contact us.
  • Publicerat:
  • Uppdaterad: