Nyheter

Lär dig språk och interkulturell kompetens online med Unite! Ansök nu till kurser våren 2024

Unite! partneruniversiteten erbjuder onlinekurser i språk, kommunikation och global kompetens som är öppna för alla studenter vid Aalto-universitetet.
Three students eating a snack and discussing over a computer on a rooftop terrace.

Studera språk, förbättra din globala kompetens och få nya vänner genom att gå en onlinekurs i språk och kultur tillsammans med studenter från andra European Unite! universiteten.

Global kompetens, dvs. förmågan att kommunicera och arbeta effektivt och lämpligt tillsammans med människor från olika bakgrunder, ses alltmer som en viktig kärnkompetens för oss alla. Detta beror på att kulturell mångfald ger möjlighet att lära sig nya saker av andra människor, så att man kan komma med nya idéer till gemensamma utmaningar.

Några exempel på de kurser i språk och global kompetens som Unite! erbjuder:

• Intercultural competence by KTH (4.5 ECTS)
  • Megacities - Virtual intercultural simulation game by TU Darmstadt (3 ECTS)
  • Working in virtual teams: global competence for international professionals by KTH (2 ECTS)
  • IELTS Writing Tutorial / IELTS Speaking Tutorial by Politecnico di Torino
  • English for academic studies by KTH (3 ECTS)
  • German as a foreign language -debating and discussion by TU Darmstadt (3 ECTS)

Sökande bör kontrollera att de angivna ECTS-poängen erkänns för deras eget examensprogram.

Du kan se alla kurser på den här sidan

Kurserna är alla online och erbjuds av partneruniversitet i Unite!:

Aalto University (Finland), Graz University of Technology (Österrike), KTH Royal Institute of Technology (Sverige), Grenoble INP - UGA (Frankrike), Politecnico Di Torino (Italien), Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (Spanien), Universidade de Lisboa (Portugal), Technical University of Darmstadt (Tyskland) och Wroclaw Tech (Polen).

Kontakter för frågor om kurser och ansökningar

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Campus, Studier Publicerat:

Marhusets verksamhet flyttas till Kandidatcentret

Marhuset stängs i slutet av maj.
Path in the Laajalahti nature area
Studier, Universitetet Publicerat:

Hälsostig på Otnäs campus

Teman för den femdelade hälsostigen är iakttagande av känslor, en vårdande relation till naturen, kroppslighet, avslappning och återhållsamhet.
Student guide illustration, language and communications studies
Studier Publicerat:

Språk, kultur och kommunikation i period V

Språkcentret erbjuder ett brett utbud av kurser i period V.
MyCourses
Studier Publicerat: