Kursen Impact with Research börjar i period V

Lär dig kommunicera kring inflytandet hos din forskning och för din karriär framåt!
Image of a team around a table working together. One person is holding a post-it up in the air.

Om du är som de flesta forskare motiveras du av tanken på att din forskning har verkligt inflytande - både inom och utanför den akademiska världen. Men hur ser det ut i praktiken?

Impact with Research är en kurs för forskare som har som mål att förbättra och förstärka sina färdigheter i att kartlägga och kommunicera om inflytandet hos sin egen forskning. På kursen lär du dig olika sätt att påverka både inom och utanför den akademiska världen, eller kanske till och med genom att kombinera dem. Du lär också känna det omkringliggande ekosystemet och kan identifiera de stödresurser som finns till förfogande.

Kursen är öppen för alla doktorander, forskare och all personal oberoende av universitet. Vi rekommenderar att du har valt forskningsämne och skrivit din forskningsplan innan du deltar i kursen.

Läs mer här: https://avp.aalto.fi/avp-course/impact-with-research/ Anmäl dig senast 25.4!

Aalto Ventures Program är ett utbildningsprogram för entreprenörskap vid Aalto-universitetet. Vårt mål är hållbar utveckling genom entreprenörskap. Bekanta dig med oss på adressen avp.aalto.fi och följ oss på sociala medier @aaltoventuresprogram.

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Campus, Studier Publicerat:

Marhusets verksamhet flyttas till Kandidatcentret

Marhuset stängs i slutet av maj.
Path in the Laajalahti nature area
Studier, Universitetet Publicerat:

Hälsostig på Otnäs campus

Teman för den femdelade hälsostigen är iakttagande av känslor, en vårdande relation till naturen, kroppslighet, avslappning och återhållsamhet.
Student guide illustration, language and communications studies
Studier Publicerat:

Språk, kultur och kommunikation i period V

Språkcentret erbjuder ett brett utbud av kurser i period V.
MyCourses
Studier Publicerat: