Kursen Impact with Research börjar i period V

Lär dig kommunicera kring inflytandet hos din forskning och för din karriär framåt!
Image of a team around a table working together. One person is holding a post-it up in the air.

Om du är som de flesta forskare motiveras du av tanken på att din forskning har verkligt inflytande - både inom och utanför den akademiska världen. Men hur ser det ut i praktiken?

Impact with Research är en kurs för forskare som har som mål att förbättra och förstärka sina färdigheter i att kartlägga och kommunicera om inflytandet hos sin egen forskning. På kursen lär du dig olika sätt att påverka både inom och utanför den akademiska världen, eller kanske till och med genom att kombinera dem. Du lär också känna det omkringliggande ekosystemet och kan identifiera de stödresurser som finns till förfogande.

Kursen är öppen för alla doktorander, forskare och all personal oberoende av universitet. Vi rekommenderar att du har valt forskningsämne och skrivit din forskningsplan innan du deltar i kursen.

Läs mer här: https://avp.aalto.fi/avp-course/impact-with-research/ Anmäl dig senast 25.4!

Aalto Ventures Program är ett utbildningsprogram för entreprenörskap vid Aalto-universitetet. Vårt mål är hållbar utveckling genom entreprenörskap. Bekanta dig med oss på adressen avp.aalto.fi och följ oss på sociala medier @aaltoventuresprogram.

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

UniPID – kurskatalog för virtuella studier 2024-2025

UniPID och dess medlemsuniversitet erbjuder en studiehelhet i hållbar utveckling för studerande som vill inkludera globala utmaningar och hållbar utveckling i sin examen.
Studerande på EIT Manufacturing-sommarkurs
Studier Publicerat:

Sök nu till sommarskolan i Artificial Intelligence-enabled Innovation & Entrepreneurship for Sustainable Manufacturing

Denna sommarskola som anordnas av EIT Manufacturing består av en onlinedel (8.-18.7.) och närvarodel vid University of Trento, Italien (22.7.-2.8.2024).
Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:

Blivande magister – ge respons på studierna och var med och påverka!

Svara på enkäten för utexaminerade magistrar och påverka utvecklingen av studierna inom ditt område.
Tulevaisuuden uran pohtimisessa käytetään luovuutta.
Studier Publicerat:

Kurs i karriärdesign ger dig möjlighet att sakta ner och lära känna dig själv

Career Design Lab stöder studenternas övergång till arbetslivet. Nyckeln till en hållbar framtid i arbetslivet är ett fördomsfritt och kreativt förhållningssätt till karriärdesign.