Kursen Art, Life and Entrepreneurship 2 börjar i period V

Konst är din styrka — lär dig göra den till ditt levebröd!
Decorative banner with green, orange and blue hues. In the middle it says "Art, Life and Entrepreneurship" in a bubble.

Vill du bygga en bättre framtid? Arbeta inom det kreativa området? Ha mer kontroll i livet? Känna dig ekonomiskt trygg? Utmana dig själv och pröva på nytt?

Kursen Art, Life and Entrepreneurship, som även kallas ALE, är ett heltäckande förhållningssätt till hur du kan tjäna ditt levebröd genom någonting som är viktigt för dig själv.

Denna andra kurs är ämnad för alla som har en idé eller ett företag som de vill föra framåt. Kursens mål är enkelt: förädla din idé och hitta den första användaren till din produkt.

Du behöver såklart inte göra detta på egen hand. Våra lärare stöder dig genom kursen och dessutom delar gästande experter och kreativa företagare med sig av sina bästa tips. Du har varje vecka möjlighet att diskutera både dina lyckanden och misslyckanden med andra studerande. Tillsammans kan ni fundera på följande steg.

Kursen är praktiskt inriktad och ger deltagarna möjlighet att djupdyka i ämnena – det handlar trots allt om att bygga din framtid!

Läs mer här: https://avp.aalto.fi/avp-course/art-life-and-entrepreneurship/ Anmäl dig senast 17.4 i Sisu!

Aalto Ventures Program är ett utbildningsprogram för entreprenörskap vid Aalto-universitetet. Vårt mål är hållbar utveckling genom entreprenörskap. Bekanta dig med oss på adressen avp.aalto.fi och följ oss på sociala medier @aaltoventuresprogram.

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Studentguide nyhet, illustrering
Studier Publicerat:
From left to right: Lasse Kukkonen, Ida Parkkinen, Luisa Cardoso and Elias Keski-Nisula

Träffa Unite! studentrepresentanterna Elias, Ida, Lasse och Luísa

Unite! universitetsalliansen har en egen studentkår, SURE!
Rows of doctors sitting with their doctoral hats on, photographed from behind

Resultat av enkäten för utexaminerade doktorer 2023

Största delen av de doktorer som utexaminerades 2023 var nöjda med sin utbildning och var anställda vid tidpunkten för utexamineringen. Alla som utexamineras som doktorer blir ombedda att svara på enkäten.
Mediterranean salad
Campus, Studier, Universitetet Publicerat:

Svara på vår enkät om kvaliteten på restaurangerna 11. – 17.3.2024

Bl.a. lunchbiljetter lottas ut bland dem som svarat. Enkäten görs av Aalto restaurangkommitté.