Den årliga uppföljningen för doktorander är öppen fram till 10.1.2024

Alla doktorander vid Aalto-universitetet ombes svara på den årliga uppföljningsenkäten om hur studierna och doktorsavhandlingen framskrider.

Svarstiden har förlängts till den 18 januari 2024.
talvinen kuva Otarannasta kaisloineen

Avsikten med uppföljningsenkäten är att följa upp hur studierna framskrider för doktoranderna, erbjuda dem stöd och samla in statistik på allmän nivå för att utveckla stödtjänsterna. Efter att ha svarat på enkäten får doktoranden baserat på sina svar anvisningar och länkar till mer information som är anpassade enligt den egna situationen. Doktoranden kan även be om att bli kontaktad personligen i slutet av enkäten. Doktorandutbildningstjänsterna strävar efter att kontakta alla som bett om det senast en månad efter att enkäten stänger.

Doktorandutbildningstjänsterna har skickat varje doktorand en personlig svarslänk per e-post till adressen i studieregistret. Kontakta doktorandutbildningstjänsterna på adressen [email protected] om du har frågor om enkäten eller om du inte fått länken.

Enkätens struktur och frågorna har utvecklats baserat på respons. Om du vill kan du bekanta dig med svaren på uppföljningsenkäten från 2022 (på finska).

Länk till dataskyddsmeddelandet för enkäten (på engelska)

Doktorandutbildning

Ge respons på sidan

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Campus, Studier Publicerat:

Marhusets verksamhet flyttas till Kandidatcentret

Marhuset stängs i slutet av maj.
Path in the Laajalahti nature area
Studier, Universitetet Publicerat:

Hälsostig på Otnäs campus

Teman för den femdelade hälsostigen är iakttagande av känslor, en vårdande relation till naturen, kroppslighet, avslappning och återhållsamhet.
Student guide illustration, language and communications studies
Studier Publicerat:

Språk, kultur och kommunikation i period V

Språkcentret erbjuder ett brett utbud av kurser i period V.
MyCourses
Studier Publicerat: