Nyheter

AllWell? - Den årliga enkäten om välbefinnande i studierna genomförs 15.2–1.3.2023

De studerandes välbefinnande är viktigt för oss vid Aalto-universitetet. Genom den årliga AllWell?-enkäten om välbefinnande i studierna samlar vi in information om de studerandes upplevelser gällande undervisning, välbefinnande och studieförmåga samt kamratstöd. I år är enkäten öppen 15.2–1.3.2023. Enkäten skickas per e-post till alla andra årets kandidatstuderande och första årets magisterstuderande.
AllWell 2022 Center

Genom att svara på enkäten kan de studerande påverka utvecklingen vid universitetet. De studerande som besvarar enkäten får personlig återkoppling per e-post efter att enkäten har stängts. Återkopplingen gäller bland annat hur de kan förbättra sin stresshantering och sina studiefärdigheter, sluta undvika svåra saker samt hur emotionella färdigheter påverkar lärandet.

Enkätresultaten för de enskilda programmen skickas till ledarna för utbildningsprogrammen och till respektive högskolas ledning. Resultaten används för att utveckla utbildningsprogrammen, undervisningen och tjänster som stöder de studerandes studieförmåga och välbefinnande.

AllWell?-studentenkäten

AllWell?-studentenkäten skickas ut varje år till andra årets kandidatstuderande och första årets magisterstuderande.

AllWell?
  • Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Campus, Studier Publicerat:

Marhusets verksamhet flyttas till Kandidatcentret

Marhuset stängs i slutet av maj.
Nya teknologie hedersdoktorer
Pris och utmärkelser, Pressmeddelanden Publicerat:

Fem nya teknologie hedersdoktorer 2024 vid Aalto

Hedersdoktorerna promoveras i ceremoniella promotion i juni.
AllWell SQ
Universitetet Publicerat:

AllWell?-enkäten för år 2024 besvarades av 36 % av målgruppen

Enkäten skickades till andra årets kandidatstuderande och första årets magisterstuderande.
Aalto Squad students on campus
Studier Publicerat:

Antalet sökande till Aalto-universitetet ökade i vårens andra gemensamma ansökan

Aaltos finsk- och svenskspråkiga kandidatprogram lockade 13 500 sökande