Donera en framtid

Lämna ditt arv för en bättre framtid

Din sista vilja kan vara första steget för något nytt. Genom att komma ihåg Aalto-universitetet i ditt testamente lämnar du ditt arv för en hållbar framtid.
A Civil Engineering Student working on a water engineering project

Varför testamentdonera?

Världen omkring oss förändras snabbare än vi någonsin tidigare skådat. Mänskligheten har aldrig tidigare ställts inför utmaningar som klimatförändringen, plastavfall eller engångsmode. Just nu behövs universiteten som vägvisare och för att svara på de globala utmaningarna. Vetenskapen och konsten får inte stanna nu.

Aalto-universitetets strategiska mål är byggande av en hållbar framtid. Donationer har en betydande roll för att det här målet ska uppnås. Genom att testamentera till Aalto-universitetet stöder du högkvalitativ forskning och bidrar till genombrott inom vetenskapen, konsten, tekniken, ekonomin och i korsningar dem emellan.

Med hjälp av din donation:

1. Skapar vi banbrytande och hållbara lösningar för globala problem.
  2. Utbildar vi framtidens experter till nyckeluppgifter i vårt samhälle.
  3. Erbjuder vi en miljö för tvärvetenskapligt lärande och forskning samt lösningar för ny kreativitet.

Din sista vilja kan vara första steget för något nytt. Ett testamente åt universitetet är en gärning för framtiden.

Ilkka Niemelä, rektor, Aalto-universitetet

För ytterligare information, vänligen kontakta

Nora Rahnasto

Testamentdonering
Kolmannen-vuosikurssin arkkitehtiopiskelijoita vuonna 1921

Annikki Paasikivis fond har en betydande inverkan på många generationer av studerande

Arkitekt Annikki Paasikivis stipendiefond utgör en aktiv del av utbildningsfonderna vid Aalto-universitetet. Ur fonden som grundades på 1950-talet delas årligen tiotals stipendier ut till arkitektstuderande.

Kuvassa Kalevi Hyyrynen, kuva: Hyyrysen kotialbumi

Two suitcases and one man

Life is a game and this – working and studying – is my way of playing it, Kalevi Hyyrynen used to say. The Aalto alumnus, who remembered his alma mater generously in his will, was keen on learning new things throughout his life.

Olof Rehn

Det här är bra att veta när du tänker göra en testamentsdonation

Advokat Olof Rehn från Advokatbyrå Rehn & Co svarar på våra frågor om testamentsdonationer.

Donera en framtid
Girl sitting on a tree with a magnifying glass

Vi skapar morgondagen i dag

Genom att donera till Aalto-universitetet Junior bidrar du till att skapa en värld där barn och unga är medvetna om sin potential samt fulla av hopp och mod att ta itu med morgondagens problem.

• Publicerat:
  • Uppdaterad: