Millaista on opiskella Insinööritieteiden korkeakoulun kandidaattiohjelmassa?

Insinööritieteiden korkeakoulussa haetaan ratkaisuja, jotka vaikuttavat tulevaisuuteemme. Valitsemalla opiskelun koulussamme voit olla vuorostasi kehittämässä uusia ratkaisuja tai parantamassa nyt käytössä olevaa tekniikkaa.
drone kampuksella

Tutustu Insinööritieteiden korkeakoulun kandidaattihakukohteisiin

Energia- ja ympäristötekniikka,
Kone- ja rakennustekniikka
Rakennettu ympäristö.
Computational Engineering (englanninkielinen)

Tullessaan valituksi kandidaattiohjelmaan, opiskelija saa myös oikeuden suorittaa diplomi-insinöörin tutkinnon maisterivaiheen ohjelmassa. Maisteriohjelmat on esitelty kandidaattihakukohteiden yhteydessä.

Eksyneen abin matka insinööritieteiden korkeakouluun

Videossa opiskelijamme esittelevät kandidaattiohjelmiamme (videossa ruotsinkielinen tekstitys, suomenkielinen tekstitys pdf-tiedostona).

Poimintoja tutkimus- ja tiedeuutisista

Ohessa muutamia poimintoja tutkimus- ja tiedeuutisista, joissa koulumme opiskelijat tai opettajat ovat mukana.

Felicia Aminoff, Anna Eriksson ja Amanda Rejström, kuva: Iiro Immonen

Kipinä muuttaa maailmaa - Aallon alumnien startup-yritys auttaa ihmisiä tekemään ilmastotekoja

Ilmastoteot ovat tulevaisuudessa yhtä arkisia kuin säästäminen.

Kuvassa Pasi Herranen, Orvokki Ihalainen ja Panu Miettinen

Kaikkea muuta kuin tavallinen kasvihuone

Umpinainen puurakenteinen kasvihuone vie puolet vähemmän energiaa kuin lasinen. Ruoantuotannon lisäksi Pasi Herrasen keksintö voi tulevaisuudessa tuottaa sähköä ja ylimääräistä lämpöä.

Kuva nosturista

Mekatroniikan opiskelijat ottivat kolmoisvoiton kehitysprojektikilpailussa

Kilpailussa palkittiin paras kevään 2020 aikana toteutettu yrityksen ja opiskelijaryhmän pienimuotoinen kehitysprojekti. Aalto-yliopiston opiskelijat saivat niin ykköspallin kuin jaetun toisen sijan.

Sohjoa-robottibussi

Kuskiton auto – liikenteen tulevaisuus vai vähemmän tärkeä keksintö?

Apulaisprofessori Milos Mladenovic perehtyy automaattisten ajoneuvojen eettisiin haasteisiin osana Euroopan komission asiantuntijaryhmää.

Tulva Suomessa

Vesiosaamisella on keskeinen rooli ilmastonmuutoksen hillitsemisessä

YK:n Maailman vesipäivän teemana on vuonna 2020 vesi ja ilmastonmuutos – ja se, kuinka nämä liittyvät toisiinsa erottamattomasti.

Lu Liangliang and S.A. Agulhas II in the Antarctica

Sadan päivän matka Antarktikselle

Millainen on työmatka Etelämantereelle? Tohtoriopiskelija Lu Liangliang lähti talvella 2018 ottamaan selvää ja palasi sata päivää myöhemmin.

Mallinnus aerosolien leviämisestä bussissa.

Uusi ohjelma mallintaa nopeasti, miten virusta kantavat aerosolit liikkuvat sisäilmassa

Apulaisprofessori Ville Vuorinen kehittää Suomen Akatemian rahoittamassa hankkeessa avoimen koodin ohjelmaa, joka vauhdittaa aerosolien leviämisen tutkimista. Ohjelma tekee jopa tunnissa sen, mihin aiemmin kului supertietokoneella useita päiviä.

hukka-rakentamisessa-1

Hukan mittaaminen paljastaa rakentamisen tuottavuuskehityksen pullonkaulat

Rakentamiselle tyypillinen projektikohtainen vaihtelu ja systemaattisuuden puute haastavat tuottavuuskehityksen. Aalto-yliopiston tutkimushanke kehitti menetelmiä niistä periytyvän hukan mittaamiseen sekä suunnittelussa että toteutuksessa. Mittarit osoittivat, että suurin osa työajasta on hukaksi luokiteltavaa tekemistä, joten hukkaa minimoimalla tuottavuuden kehityspotentiaalikin on huikea.

Aalto Squad students on campus
Opinnot Julkaistu:

Hakijoiden määrä Aalto-yliopistoon kasvoi kevään toisessa yhteishaussa

Suomen- ja ruotsinkielisiin kandidaattikoulutuksiin oli 13 500 hakijaa
Nainen seisoo ulkona kädet levitettynä sivuille. Taustalla näkyy kaupunki, merta ja vuoria.
Opinnot Julkaistu:

Fia Hedman pääsi kehittämään taitojaan ja oppi valtavasti uutta korkeakouluharjoittelijana Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden yksikössä

Bella-Fia Hedman työskenteli syksyllä 2023 neljän kuukauden ajan viestinnän ja markkinoinnin harjoittelijana Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden yksikössä.
KPMG:n räätälöity projekti, tiimi koolla
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijaprojektissa analysoitiin KPMG:n asemaa Suomen nopeasti kasvavilla konsultointimarkkinoilla

Tutkimuksen mukaan konsultointimarkkinat ovat kasvaneet poikkeuksellisen paljon viimeisten viiden vuoden aikana. Teknologiakonsultointi on viitoittanut kasvua ja se muodostaa suurimman osan markkinoista.
Charlotte Henriksson, Kauppiksen opiskelija
Opinnot Julkaistu:

Alppihiihdossa tarvitaan lihasvoimaa, nopeutta, kestävyyttä ja henkistä kanttia

Alppihiihtäjä Charlotte Henriksson opiskelee ensimmäistä vuottaan Kauppakorkeakoulussa.