"Asemanseudut muutoksessa" morning coffee by Urban Academy and Living+ Platform

What will the station areas of tomorrow be like? What urban planning opportunities do transit hubs have to offer? Hear expert discuss these issues during a morning coffee in the Väre lobby. The event is in Finnish!
Kaupunkiakatemia Urban Academy: Kaupunkiseudut muutoksessa -aamukahvit 17.5.2019

Klo 8.45 Tarjolla kahvia ja pientä aamupalaa

KEHITYSKOHTEENA VÄHÄHIILISET ASEMANSEUDUT: TAVOITTEET JA KEINOT, Pia Tynys, projektipäällikkö/HSY

HELSINGIN ASEMANSEUDUT JA KOETTU TURVALLISUUS, Jenni Väliniemi-Laurson, tutkija, Helsingin kaupunki

ASEMANSEUDUISTA UUSIA KAUPUNKIKESKUSTOJA, Ville Ahvikko, yleiskaavasuunnittelija, Espoon kaupunki

HYVÄ, PAHA ASEMA – ASEMANSEUDUT KAUPUNKISUUNNITTELUSSA, Aija Staffans, johtava tutkija, Aalto-yliopisto

Samalla viikolla Fiksu Assa -tapahtuma avaa juna- ja metroasemat maksuttomiksi arkea helpottavien ja vähähiilisten ratkaisujen testikentiksi. Yritykset ovat tervetulleita markkinoimaan, myymään ja testaamaan tuotteitaan ja palvelujaan 13.–18.5.2019. Otaniemen metroasema on yksi testialueista.
Lue lisää: https://www.asemanseutu.fi/fiksuassa/

Tervetuloa!

Urban Academy (external link)

Urban Academy (Kaupunkiakatemia) is a platform and network that brings together multidisciplinary research, teaching and societal impact in the field of urban studies. It is a partnership of five organizations: University of Helsinki, Aalto University, City of Helsinki, City of Espoo and City of Vantaa.

Kaupunkiakatemia - Urban Academy

Aalto Built Environment Laboratory

Aalto Built Envinronment Laboratory (ABE) is a new collaborative research and learning initiative of Aalto University, School of Engineering.

Spatial Planning and Transportation Engineering

Urban realities are becoming increasingly dynamic, complex and fragmented while demands for their livability, sustainability, competitiveness, and attractiveness increase. Our research connects spatial planning and transportation engineering for developing new scientific knowledge needed in systemic understanding, problem-solving, and integrative planning and policy-making beyond sectoral boundaries, aimed at achieving human-centered living environments.

Traffic in Mannerheimintie, photo Aalto University/Annamari Tolonen
  • Published: