Latest Theses
The theses from the Media Lab are on public display at the Aalto University library as well as some of the latest ones also online. First recorded theses are from 1995 up to this date. Here is a listing of the most current theses done at the Media Lab.
Theses from the Media Lab
For more information, the theses can be found and read in full on aaltodoc.aalto.fi.
Aapro, Wesa Matti | Ideasta Kulutuskapulaksi eli kuka lisäsi ADHD:tä kahviini |
Hupponen, Paula Talvikki | Laatutyökalun uudet vaateet - selvitys julkisten verkkopalvelujen laatukriteeristön kehitystarpeista |
Korhonen, Jokko Juhana | ProspectBa - Platform for Collaborative Exploration of Product Innovation Opportunities |
Kotala, Outi | Käyttöliittymäsuunnittelijan mahdollisuudet ja tavat toteuttaa käyttäjäkeskeistä suunnittelua ohjelmistoprojekteissa |
Kuittinen, Petri | Very Important Game People in the History of Computer and Video Games |
Mizutani, Michihito | Emotional Communication - products that connect friends and family |
Nousiainen, Markku | UMBRA: Kokemukset digitaalista mediaa ja perinteistä esitystä yh- distävästä tanssiteoksesta |
Simula, Adele Asuncion Valerio | Mycomob - a mobile phone application and web community |
Tikkanen, Ville | Informal Archiving Systems of Digital Videos - A proposal for design principles. |
Iljin, Jonna Maarika | Konseptisuunnittelu, mitä se on? Digitaalisen viestinnän suunnittelijan näkökulma |
Kotirinta, Teppo | JoystickDJ |
Paju, Tiina Inkeri | Election Star -karikatyyrit |
Reunanen, Markku | Viskijukka - ohjelmisto musiikin reaaliaikaiseen visualisointiin |
Saad-Sulonen, Joanna | Mediaattori – Urban Mediator A hybrid infrastructure for neighborhoods |
Tienhaara, Tommi | BeAtPlay.net |
Uhari-Pakkalin, Maria Pauliina | Visuaalisuuden Vaikutus Mobiili-internetin Käyttäjäkokemukseen. Case: Soneran WAP-valikko |
Åberg, Kati | Emotions in Man - an interactive dance |
Lappalainen, Markku | Good Life Game Prototype - Designing Game Mechanics for Group Interaction |
Lavinen, Satu | "30-love" |
Lindholm, Mikko | Animaatiokone - Interaktiivinen animaatioinstallaatio |
Marttiini, Mia | MAI Garden - Digitaalisen apuvälineen palvelukonsepti |
Raami, Asta | Luova designprosessi ja sen kehittäminen |
Schimanovich, Simona | Journeys in Design - Exploring Issues in Designing Across Cultures |
Hyvärinen, Reija | eOppimisen kivijalkaa rakentamassa. Kehittyvä organisaatio uudenlaisten oppimisratkaisujen edessä. |
Hämäläinen, Perttu | Kukakumma Muumaassa - keholla ja äänellä käytettävän lasten tietokonepelin konsepti- ja vuorovaikutussuunnittelu |
Järvinen, Sanna | Matkoja Suomen kuvataiteen historiassa. Taiteen kokemista painottavan verkkonäyttelyn konsepti. |
Kallio, Henrik | The Carpenter's Garden. A Design-palette for construction |
Kokko, Jaana | Kertomuksen avoimeksi jättämisestä |
Lahti, Päivi | eOppimisen kivijalkaa rakentamassa. Kehittyvä organisaatio uudenlaisten oppimisratkaisujen edessä. |
Nevakivi, Anna-Kristiina | Henkilökohtaisella viestintälaitteella tapahtuva tunteiden ja kokemuksien viestintä |
Niinimäki, Henrik | Cube Entertainment Oy - yrityksen strateginen suunnittelu muuttuvissa markkinaolosuhteissa |
Nuutinen, Christer | Tingelis-tangelis-puutarha |
Riihimäki, Hannu | Cube Entertainment Oy - yrityksen strateginen suunnittelu muuttuvissa markkinaolosuhteissa |
Tenhunen, Juhani | Suomen linnut. CD-fakta päivitysprosessi. |
Haaslahti, Hanna | Falling through the force of gravity |
Hannula-Stenqvist, Kirsi | Digitaalinen televisio aloittaa 27.8.2001 - mikä on interaktiivisuuden rooli? |
Ikonen, Petri | Jouduin tarinan sisään: Lähtökohtia tietokonepelien dramaturgiaan |
Karhulampi, Ellen | Digitaalisen lukemisen mekanismit. Tekstin koneluonne kohtaa koneen tekstiluonteen |
Kligyte, Gierde | 'I Think I Know What is Good for You'. User Interface Design for a CSCL system. |
Konttinen, Eeva | Signs of the times |
Laitinen, Karri | Elokuvantaju |
Leinonen, Teemu | 'The Art of Second Thought'. Communication and Cooperation Framework for European Research Project and FLE Research and Design Team |
Lönnqvist, Cilla | Tracing Mobile Concepts |
Mantere, Misha | Approaches to openness |
Martimo, Oskari | Akvaario |
Saarinen, Leena | Chatterbots |
Vainiopää, Marja | Daisy's Amazing Discoveries |
Viikari, Timo | Elokuvantaju |
Ylihuttula, Ljubov | Yritysten www-palvelut erilaisissa kulttuuriympäristöissä |
Fabritius, Maari | Katumuisti - 50 tositarinaa Helsingistä |
Ilvessalmi, Tomi | Geneesys – katsaus kolmiulotteiseen keinoelämään nyt ja hahmotelmia tulevaisuudesta |
Jyvälä, Minna | M2europe.com – vaihtoehto Music Televisionille |
Knuutila, Tomi | Collagerator |
Lappalainen, Kai | Giant Steps |
Mielonen, Samu | Deviant Design |
Pellinen, Teijo | Akvaario vuorovaikutteisen televisio-ohjelman ohjaaminen |
Väisänen, Matti | WWW- Museoiden World Wide Web -sivustojen suunnittelu |
Seppänen, Lasse | Power! Game Design Document |
Sopo, Sini | SYNDICATES - henkilökohtainen viestintäympäristö pienryhmille |
Hintikka, Kari | Nettielämää |
Orava, Jukka | Luolamies näyttöpäätteellä |
Veijonen, Teppo | Before Computers Came In - Käyttöliittymän suunnittelu osana ohjelmistokehitystä |
Ånäs, Susanna | Sokko |
Anttila, Akseli | Virtuaaliset yhteisöt tietoverkoissa |
Helke, Susanna | EKO.FI - ekofilosofinen verkkojulkaisu |
Piippo, Petri | CD-Flora, käyttöliittymän suunnittelu CD-ROM-ohjelmaan |
Tuomola, Mika | Teoksesta ja tekemisestä |
Hytönen, Pasi | DESTINIES - Vuorovaikutteinen fiktiosarja tietoverkkoon |
Kivelä, Aki | Destinies |
Telivuo, Pekka | Destinies, virtuaaliset ympäristöt tietokonepeleissä |
- Published:
- Updated: