Sovkapslar till campuset – föreslå en plats!

På studenternas önskemål kommer under våren–sommaren 2023 att placeras ut sovkapslar på campuset. Föreslå var på campuset kapslarna bör placeras.
Sleeping Pod
Bild: GoSleep

I början av terminen 2022 fick studenterna igen komma med idéer ur en studentsynvinkel för att öka trivseln på campuset. Idén baserade sig på det årliga projektet för en inkluderande budget "en euro för varje student" som syftar till att utveckla campuset genom att involvera studenterna i beslutsfattandet. För genomförandet av projektet reserverades 13 000 euro av universitetets budget, och till segraren röstade studenterna sovkapslar på campuset.

Var ska sovkapslarna placeras? Föreslå!

Nu är det dags att föreslå en lämplig plats på campuset där du önskar att GoSleep Powernap Pods-sovkapslarna ska placeras. Campuset kommer att ha två sovkapslar, och de kan placeras bredvid varandra eller på olika håll i campusområdet. Studenterna kunde redan tidigare prova liknande GoSleep-kapslar på campuset under Junction-evenemanget i Dipoli.

Med tanke på underhåll och funktionalitet ska sovkapslarna placeras inomhus och vara tillgängliga för alla som studerar på campuset. Det är också viktigt att observera att kapslarnas omgivning är trygg och störningsfri.

Lämna in dina förslag till kapslarnas läge på campuskartan senast den 31 mars 2023.

Studenterna önskar sig fler möjligheter till vila i campusområdet under dagen. En tupplur mellan föreläsningarna eller efter lunch är uppfriskande för hjärnan och förbättrar minnet.  Förslaget med sovkapslar motiverades också med att mer sömn kan förbättra inlärningsresultaten och göra människan mer lycklig och energisk.

Kapslarna kommer att placeras på campuset under våren–sommaren 2023.

Mer information ger: ACRE/Aapo Pihkala, [email protected]

Läs mer om GoSleep Powernap Pods-sovkapslar (på engelska)

Väre building in Otaniemi campus

Sovkapslar vann i omröstningen

Segraren i 2022 års omröstning i den inkluderande budgeten blev klar i slutet av november. Vila och tupplurar blev årets vinnande tema.

Kampuspyörä

13 000 euro till de studerandes välbefinnande - rösta på den bästa idén!

I september 2022 fick våra studerande komma med idéer om hur universitetet borde använda 13 000 euro för att öka studerandes välbefinnande på campuset. Nu är det dags att rösta fram den bästa idén för genomförande under våren 2023.

Students outside School of Business / photographer Unto Rautio

Hur skulle du stöda studerandenas välbefinnande med 13 000 euro? Ge ditt förslag!

Föreslå senast 30.9.2022 ett projekt för den inkluderande budgeten som förbättrar studerandenas välbefinnande på campus. En vinnare bland de genomförbara idéerna röstas fram ännu under 2022!

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Aalto_University_staff_campus_bikes_2-5-2013_photo_Mikko_Raskinen
Campus Publicerat:

Cykelstölderna på campus har ökat - kom ihåg att låsa fast din cykel ordentligt

Under våren har cykelstölderna på Aalto-universitetets campus ökat.
Nya teknologie hedersdoktorer
Pris och utmärkelser, Pressmeddelanden Publicerat:

Fem nya teknologie hedersdoktorer 2024 vid Aalto

Hedersdoktorerna promoveras i ceremoniella promotion i juni.
Hymyilevä Raili Pönni seisoo neuvotteluhuoneessa, taustalla näkyy ikkunasta Dipolin piha-aluetta.
Utnämningar Publicerat:

Raili Pönni har utnämnts till utvecklingschef vid Aalto-universitetet

Raili Pönni har tidigare varit planeringschef och ställföreträdande utvecklingschef vid universitetet.
Otaparkki julkisivu
Campus, Universitetet Publicerat:

Parkeringsavgiften för Otaparkki minskar - ytterligare förbättringar av parkeringen vid Otnäs campus

I mitten av februari införs nya förändringar för campusparkeringen.