Evenemang

Starta studierna med hjälp av Pomodoro

Kan du inte komma igång med studierna? Har du svårt att hitta rutiner? Känns det ensamt att studera? Vill du studera tillsammans med andra i samma situation? Kom med och studera med vägledning och få tips för effektivare arbete under Pomodoro-sessioner!
Student Guide, tapahtumakuva

Var snäll och se till att du har en lugn plats för att studera. Handledare till sessionen presenterar Pomodoro-tekniken och ger tips för att arbeta smidigare. Vänligen välj i förväg en studieuppgift som du vill arbeta med under Pomodoro-sessionen. Du deltar på distans, och du behöver inte ha kamera eller mikrofon på. Det krävs ingen separat anmälan till evenemangen.

Tiderna och Zoom-länkar:

Pomodoro-tekniken främjar koncentrerat arbete: idén är att arbeta intensivt i 25 minuter och sedan ta en kort paus. Under pausen är det bra att försöka rensa tankarna från uppgiften, till exempel genom att sträcka på sig. Pomodoro-sessionerna arrangeras i samarbete med Aalto-universitetet, Helsingfors universitet, Tammerfors universitet och Tammerfors yrkeshögskola. För mer information: [email protected]

Ge respons på sidan

• Publicerat: