Stöd för studierna

AllWell?-studentenkätens delområden som stöd för studeranden

Enkäten AllWell? mäter de olika delområdena för studieförmåga samt den studerandes upplevelse av studievälbefinnande. Den studerandes studieförmåga och studieupplevelsen består av fyra delområden och växelverkan mellan dem: Den studerandes resurser, studiefärdigheter, studiemiljön som universitetet erbjuder samt undervisning och handledning.

Nedan presenteras de olika delområdena närmare. Det beskrivs även hur den studerande kan utveckla de olika sidorna av studieförmåga. Vi ger även länkar till tilläggsmaterial.
Studieförmåga, modell
Mallen för studieförmåga som uppdaterades 2022 baserar sig på mallen publicerad av Kristina Kunttu (2006. Yths.fi).

Studiefärdigheter

Resurser

Undervisning och handledning

Studiemiljö

Studievälbefinnande och belastning

AllWell?-studentenkäten

AllWell?-studentenkäten skickas ut varje år till andra årets kandidatstuderande och första årets magisterstuderande.

AllWell?

AllWell?-studentenkäten och utveckling av undervisningen vid Aalto

Genom den årliga AllWell?-studentenkäten får vi information som stöder planeringen av pedagogiska utvecklingsåtgärder. En sammanfattning av enkätresultaten skickas till ledarna för utbildningsprogrammen och till respektive högskolas ledning.

Henkilö luennoi luokan edessä henkilöstön jäsenille

Starting Point of Wellbeing

Starting Point of Wellbeing erbjuder stöd med låg tröskel i frågor som rör studerandes välbefinnande och studieförmåga. Vi erbjuder stöd och vägledning utan tidsbokning (på nätet eller på plats), kamratgrupper, webbmaterial och individuell vägledning med tidsbokning. Du har tillgång till stöd från Aaltos studie- och karriärpsykologer, studievägledare, Aalto-prästerna, en speciallärare och ett nätverk av etablerade aktörer som främjar studerandes välbefinnande. Välkommen – vi finns här för dig.

Logo av Starting Point of Wellbeing

Var kan jag få vägledning och stöd?

Vägledning och stöd för studieplanering, studievälbefinnande och karriärreflektion för Aalto studenten

Student guide illustration, supporting your studies
  • Publicerat:
  • Uppdaterad: