Evenemang

Välkommen och skapa en grönare campus - delta i planteringsworkshoppen den 20.5.

Vi önskar dig varmt välkommen till planteringsworkshoppen den 20.5. kl 12.00. Workshoppen arrangeras av ACRE i Ainonaukio. I workshoppen kommer du att ha möjligheten att plantera växter och samla information om stadsodling och fördelarna med vegetation i stadsmiljö. Deltagarna bjuds på förfriskningar.

Vi samlas vid de nya trädgårdsbänkarna i Ainonaukio.

Det finns plats för 15–20 först anmälda, så anmäl dig snarast (eller senast 16 maj) via länken nedan!
Mies istuttaa puuta
Foto: Parkly
kampus kesällä

Röstningen om studenternas inkluderande budget har avgjorts – trädgårdsbänkar blev vinnare

Våren 2021 tillfrågades studenterna vid Aalto-universitetet om hur de skulle vilja satsa 12 000 euro av universitetets budget på campusets utveckling för att förbättra studenternas välbefinnande.

Parkly puutarhapenkit

Vilket av campusets utomhusområden skulle behöva trädgårdsbänkar? Föreslå och kom med idéer!

Under våren 2022 kommer vi att installera nya trädgårdsbänkar och mångformig växtlighet på campuset. Föreslå den lämpligaste platsen för bänkarna och påverka trivsamheten på campuset.

ACRE logo

Aalto University Campus & Real Estate (extern länk)

Get to know Aalto University Campus & Real Estate!

• Publicerat:
  • Uppdaterad: