Yhdenvertaisuus, tasa-arvo, diversiteetti ja inklusiivisuus Perustieteiden korkeakoulussa

Puhutaan suomea

Tervetuloa oppimaan ja kehittämään suomen kielen taitojasi!

Aalto Readers' Club

Kuinka osallistua toimintaan

Crystal flowers

Hae rahoitusta yhdenvertaisuushankkeellesi

Myönnämme korkeintaan 5000 euron apurahoja yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa tukeville hankkeille Aallossa.

Perustieteiden korkeakoulu
SCI EDI group

Yhdenvertaisuus-, monimuotoisuus- ja inklusiivisuusryhmä

SCIn yhdenvertaisuus-, monimuotoisuus- ja inklusiivisuusryhmän tehtävänä on tukea dekaania korkeakoulun kehittämisessä monimuotoisemmaksi ja inklusiivisemmaksi opiskelu- ja työyhteisöksi. Ryhmä vastaa korkeakoulun tasa-arvo- ja yhdenvertaisuustyöstä mukaan lukien vuotuisen toimintasuunnitelman tekemisestä ja seuraamisesta.

Perustieteiden korkeakoulun johtaminen

Perustieteiden korkeakoulun yhdenvertaisuus- ja tasa-arvosuunnitelma

Aalto-yliopiston yhdenvertaisuus- ja tasa-arvosuunnitelma (EDI-sunnitelma) tukee yhdenvertaisuuden, tasa-arvon, diversiteetin ja inklusiivisuuden jatkuvaa edistämistä yliopistossa. Sen toteuttamista ja seurantaa tukeakseen jokainen koulu valmistelee oman toimintasuunnitelmansa. Perustieteiden korkeakoulussa EDI-työn painopisteitä 2023-2024 ovat

1. Viestintä​
  2. Tuki laitostason EDI-ryhmille ja toiminnalle
  3. Väitöstutkijoiden ohjaus ja akateeminen neuvonta
  4. Olennaisten indikaattorien määrittäminen ja EDI-työlle keskeisten aineistojen analyysi
  5. Esteettömyys

​Toimenpiteet on listattu yksityiskohtaisemmin Perustieteiden korkeakoulun yhdenvertaisuus- ja tasa-arvosuunnitelmassa ja jokaiselle toimenpiteelle on nimetty työryhmä. Koulun suunnitelmaa uudelleenarvioidaan ja kehitetään vuosittain.

Lisää yhdenvertaisuustyöstä Aalto-yliopistossa

Käynnissä olevia aloitteita

Shaking up Tech, kuva Mikko Raskinen

Shaking up Tech (ulkoinen linkki)

Shaking up Tech -tapahtuman tavoite on tarjota monipuolinen käsitys tekniikasta alana ja uravalintana. Yliopistot järjestävät tapahtuman vuosittain ammatinvalinnan kynnyksellä oleville nuorille naisille.

Making waves VI

Making Waves

Discussing diversity and inclusiveness in our community

Uutisia aihepiiristä

Tapio Lokki, Jara Uitto

Kohti yhdenvertaisempaa yhteisöä: Kansainvälinen liikkuvuus

Elämäntilanteesta riippuen kansainvälinen liikkuvuus voi olla tutkijalle rasittava velvollisuus tai avoin ovi seikkailuun. Tapio Lokki ja Jara Uitto kertovat, miten he kokivat tutkijanuran ulkomaanjaksot – ja miten nyt neuvoisivat nuorempia.

Lassi Haaranen in the office, leaning at desk

Lassi Haaranen on nimitetty tietotekniikan laitoksen monimuotoisuudesta vastaavaksi varajohtajaksi

Yliopistonlehtori Lassi Haaranen on nimitetty tietotekniikan laitoksen varajohtajaksi, vastuualueenaan yhdenvertaisuus-, monimuotoisuus- ja inklusiivisuusasiat.