Puttonen & Vilkkumaa -podcast – prat om bättre business

Målet av den nya Puttonen & Vilkkumaa podcasten av Handelshögskolan är att omsätta Handelshögskolans motto "Better Business - Better Society".
Professor Vesa Puttonen and Assistant Professor Eeva Vilkkumaa host the new podcast.
Professor Vesa Puttonen och Assistant professor Eeva Vilkkumaa

Tekstiä päivitetty 25.3.2021

Puttonen & Vilkkumaa on Kauppakorkeakoulun podcast, jossa ei hymistellä eikä hypetä, vaan kysytään napakoita kysymyksiä ja haetaan oivaltavia vastauksia. Podcastin tavoitteena on toteuttaa Kauppakorkeakoulun mottoa ”Better Business – Better Society” eli keskustella siitä, miten bisnestä voi liike-elämän eri alueilla tehdä nykyistä paremmin. Ääneen pääsevät sekä Kauppakorkeakoulun tutkijat että heidän vieraansa yliopistomaailman ulkopuolelta. Podcastit juontavat vuorollaan rahoituksen professorimme Vesa Puttonen ja tieto- ja palvelujohtamisen apulaisprofessorimme Eeva Vilkkumaa. Podcast on tuotettu yhteistyössä Jaksomedian kanssa.

Kuuntele jaksot

Spotifyssa

Apple Podcasteissa

24 jaksoa liike-elämän eri aiheista

24. jakso: ”Ovatko osakemarkkinat pysyvästi sekaisin?” Vaikuttaa siltä, että ainakaan kahdesta asiasta ei kannata tehdä ennustuksia: koronan etenemisestä ja pörssikursseista. Mitkä ovat seuraukset, kun korot eivät enää heijasta reaalitalouden tilaa?

Vesa Puttonen pohtii osakemarkkinoiden vuoristorataa yhdessä Martti Hetemäen kanssa. Hetemäki aloitti viime syksynä työelämäprofessorina Helsinki Graduate School of Economicsissa tehtyään sitä ennen pitkän ja arvostetun virkamiesuran. Keskuspankkien rooli on muuttunut historiallisen merkittäväksi. Korot luvataan pitää nollassa vielä pitkään ja keskuspankit ovat sitoutuneet ostamaan valtioiden ja yritysten obligaatioita. Mitä mieltä Hetemäki on tästä kehityksestä?

Puttonen & Vilkkumaa jää tämän jakson myötä tauolle. Löydät jatkossakin podcastin Spotifysta ja Apple Podcasteista.

Kiitos kaikille kuuntelijoille ja Jaksomedialle!

Man ska diskutera om hur man kan göra business bättre än i affärslivets olika områden.

Läs mer på finska

• Publicerat:
  • Uppdaterad:

Läs fler nyheter

Emma Nordback vasemmalla ja Niina Nurmi oikealla. Kuva: Oona Hilli, Aalto-yliopistoU
Pressmeddelanden Publicerat:

Ny studie: Individer i välmående team kan vara nära utbrändhet medan dysfunktionella team kan bestå av välmående individer

Det är mer sannolikt att både teamet och individerna mår bra om man reflekterar och delar med sig av sina problem inom teamet, och om det finns goda relationer mellan alla medlemmar. Långt ifrån alla team lyckas hitta rätt balans visar ny forskning.
Otaparkki julkisivu
Campus, Universitetet Publicerat:

Parkeringsavgiften för Otaparkki minskar - ytterligare förbättringar av parkeringen vid Otnäs campus

I mitten av februari införs nya förändringar för campusparkeringen.
Photo from the K-floor of the Harald Herlin Learning Centre, students working at desks.
Campus, Forskning och konst, Studier Publicerat:

Renovering i Harald Herlin-lärcentrets K-våning

I Lärcentrets K-våning påbörjas den 5.2.2024 en renovering.
Kuva Aalto-yliopiston Harald Herlin -oppimiskeskuksen K.-kerroksen seinän pyöreistä istuinaukoista. Opiskelijoita istumassa ja kävelemässä.
Forskning och konst, Studier Publicerat:

Aalto Thesis Database kan nu användas även utanför lärcentret

Tillgången till elektroniska lärdomsprov förbättras för studerande och personalen vid Aalto-universitetet.