Puttonen & Vilkkumaa -podcast – prat om bättre business
Tekstiä päivitetty 25.3.2021
Puttonen & Vilkkumaa on Kauppakorkeakoulun podcast, jossa ei hymistellä eikä hypetä, vaan kysytään napakoita kysymyksiä ja haetaan oivaltavia vastauksia. Podcastin tavoitteena on toteuttaa Kauppakorkeakoulun mottoa ”Better Business – Better Society” eli keskustella siitä, miten bisnestä voi liike-elämän eri alueilla tehdä nykyistä paremmin. Ääneen pääsevät sekä Kauppakorkeakoulun tutkijat että heidän vieraansa yliopistomaailman ulkopuolelta. Podcastit juontavat vuorollaan rahoituksen professorimme Vesa Puttonen ja tieto- ja palvelujohtamisen apulaisprofessorimme Eeva Vilkkumaa. Podcast on tuotettu yhteistyössä Jaksomedian kanssa.
Kuuntele jaksot
***
24 jaksoa liike-elämän eri aiheista
24. jakso: ”Ovatko osakemarkkinat pysyvästi sekaisin?” Vaikuttaa siltä, että ainakaan kahdesta asiasta ei kannata tehdä ennustuksia: koronan etenemisestä ja pörssikursseista. Mitkä ovat seuraukset, kun korot eivät enää heijasta reaalitalouden tilaa?
Vesa Puttonen pohtii osakemarkkinoiden vuoristorataa yhdessä Martti Hetemäen kanssa. Hetemäki aloitti viime syksynä työelämäprofessorina Helsinki Graduate School of Economicsissa tehtyään sitä ennen pitkän ja arvostetun virkamiesuran. Keskuspankkien rooli on muuttunut historiallisen merkittäväksi. Korot luvataan pitää nollassa vielä pitkään ja keskuspankit ovat sitoutuneet ostamaan valtioiden ja yritysten obligaatioita. Mitä mieltä Hetemäki on tästä kehityksestä?
Puttonen & Vilkkumaa jää tämän jakson myötä tauolle. Löydät jatkossakin podcastin Spotifysta ja Apple Podcasteista.
Kiitos kaikille kuuntelijoille ja Jaksomedialle!
Man ska diskutera om hur man kan göra business bättre än i affärslivets olika områden.
Läs fler nyheter
Den årliga uppföljningen för doktorander är öppen fram till 15.12.2025
Hur framskrider dina doktorandstudier och din forskning? Uppdatera oss om din situation genom att svara på enkäten.
Tillgängliga rutter i Aalto Space -applikationen
Du kan också välja en tillgänglig rutt för navigering på campus.
Forskningsprojekt visar att kreativitet inte bara går att mäta – den är också en avgörande konkurrensfördel
Kreativitet erbjuder ett sätt att se problem ur nya perspektiv och hitta lösningar som annars inte skulle uppstå.