Palvelut

Ilmoittaminen kampuksella – infonäytöt ja mediaseinät

Kampuksella on useissa rakennuksissa digitaalisia tiedotusnäyttöjä. Niiden pääasiallinen tarkoitus on toimia tiedotuskanavana tiloja käyttäville henkilöille. Osaa näytöistä hyödynnetään myös näyttelyihin, ja niitä on mahdollista käyttää tapahtumien yhteydessä esitysnäyttöinä. Kaikki voivat tarjota ajankohtaista tiedotettavaa esitettäväksi näytöillä.

Ketkä voivat ilmoittaa kampuksen näytöillä?

Kaikki voivat tarjota ajankohtaista tiedotettavaa näytettäväksi digitaalisilla näytöillä. Periaate on, että näytöillä esitetään mahdollisimman ajankohtaista tietoa, joka koskee mahdollisimman suurta osaa tilan käyttäjistä.

Infonäytöillä tai mediaseinillä ei esitetä mainoksia tai työpaikkailmoituksia. Kaupallinen sisältö sallitaan vain sille sopivissa ympäristöissä, esim. Aalto Shopissa tai A Blocin näytöillä.

Kuka päivittää näyttöjä?

Lähes jokaisessa rakennuksessa on yksi tai useampi vastuupäivittäjä.

• Korkeakoulujen viestintäasiantuntijat auttavat koulujensa asiakkaita myös ilmoitusten kanssa.
  • ACRE vastaa tilamyynnin asiakkaiden ilmoitusten päivittämisestä. Ota yhteyttä [email protected].
  • Viestintäpalvelut voi myös päivittää kaikkia näyttöjä tarvittaessa sekä välittää sisältöjä päivitettäväksi vastuuhenkilöille. Ota yhteyttä [email protected].

Mitä kannattaa ottaa huomioon sisältöjä suunniteltaessa?

Tiedotusnäyttöjä tarkastellaan usein kaukaa ja ohi kulkiessa. Esitä viestisi tiivisti ja käytä riittävän suurta fonttikokoa. Huomaathan, että sisällön tiedostomuodon ja kuvasuhteen täytyy soveltua näytöllä esittämiseen. Materiaalin valmistelu on asiakkaan vastuulla.

Ilmoituksen esilläoloaika

Yleensä ilmoitus on esillä 10–20 sekuntia kerrallaan. Kuvia esitetään yleensä 10 sekuntia, kun taas videot voivat olla korkeintaan 20 sekuntia pitkiä.

Esitä viestisi tiivisti ja käytä riittävän suurta fonttikokoa. Älä siis sisällytä koko konferenssiohjelmaa ilmoitukseen, vaan ohjaa käyttäjä lisätiedon pariin viittaamalla esimerkiksi tapahtuman verkkosivulle lyhytosoitteella, esim. aalto.fi/minuntapahtumani.

Tarkista, että tekstin tausta on tarpeeksi rauhallinen ja kontrastia on riittävästi. Käytä Aalto-yliopiston fontteja, ellei ilmoituksellesi ole erityistä brändi-identiteettiä.

Materiaali

Tiedostomuodot

• Videot: .mp4
  • Kuvat: .png tai .jpg
  • Tiedoston enimmäiskoko on 60mb. Mikäli tiedoston koko on liian suuri, on vaarana että se jumittaa koko näytön toiminnan. Jumiutuneet tiedostot poistetaan ilman ennakkovaroitusta.

Kuvasuhteet

• Pystynäytöt (pylon):
    • 1080px × 1920px
    • Kuvat: 72 ppi
  • Vaakanäytöt (galaxo):
    • 1920px × 1080px
  • Mediaseinät (vaakanäytöt):
    • 1920px × 1080px
    • 3840px × 2160px (4K)

Ilmoitusaika ja -paikka

Yleensä kaksi viikkoa on sopiva esilläoloaika. Toivomme, ettei pidempiä aikoja pyydettäisi, jotta ajankohtaisille asioille jää tarpeeksi ilmoitusaikaa. Pidempiä aikoja voidaan harkita tapauskohtaisesti.

Suunnittele ilmoitusaikaväli realistisesti ja mieti, minä ajankohtana ilmoituksesi näkyminen on tärkeintä. Mieti, missä rakennuksessa kohderyhmäsi sijaitsee, ja kerro materiaalia lähettäessäsi, mihin rakennuksiin toivot materiaalisi kohdennettavan.

Kielet

Älä esitä samaa ilmoitusta kolmella kielellä (suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi) samanaikaisesti. Valitse kohderyhmääsi parhaiten palveleva kieli tai kielet. Voit myös julkaista saman ilmoituksen eri kielillä viikon välein toisistaan.

Yhteydenotto ja materiaalin lähettäminen

Tiedustele näytöillä ilmoitusmahdollisuutta hyvissä ajoin ja toimita materiaali päivittäjälle viimeistään viikkoa ennen toivottua aloitusajankohtaa.

Onko ilmoituksille olemassa mallipohjia?

Viestintäpalvelut tarjoaa mallipohjia, jotka ovat ladattavissa tältä sivulta alempana.

Missä näyttöjä on?

Pystymallisia (pylon) kosketusinfonäyttöjä on seuraavissa rakennuksissa:

• A Bloc (vain kauppakeskuksen vuokralaisten mainokset)
  • Dipoli
  • Kauppakorkeakoulu
  • Kemistintie 1
  • Maarintie 8
  • Oppimiskeskus
  • Otakaari 1
  • Otakaari 3
  • Otakaari 4
  • Otakaari 5
  • Puumiehenkuja 2 (Nanotalo)
  • Rakentajanaukio 4
  • Konemiehentie 2 (T-talo)
  • Väre
  • Vuorimiehentie 1
  • Vuorimiehentie 2

Vaakamuotoisia tiedotusnäyttöjä on ainakin seuraavissa rakennuksissa:

• Otakaari 1
  • T-talo

Useasta vaakamallisesta kosketusnäytöstä rakentuvia mediaseiniä on seuraavissa rakennuksissa:

• Oppimiskeskus
  • Dipoli
  • Maarintie 8
  • Kauppakorkeakoulu

Kuka näytöistä vastaa?

Sisältölinjauksista vastaa viestintäpalvelut.

Näyttöjen laitteistoista ja hallintajärjestelmästä vastaavat IT-palvelut. Jos tarvitset tilaasi uuden infonäytön, ota yhteyttä IT-palveluihin. Voit tilata uuden näytön Dustinin valikoimasta IT-laitteiden hankintasivuston kautta.

Millä perusteella eri sisällöt otetaan esitykseen?

Sisällöt otetaan esitykseen seuraavassa tärkeysjärjestyksessä:

1. Rakennuskohtaiset ja ajankohtaiset tapahtumat voivat hetkellisesti ottaa näytöt esityskäyttöön.
  2. Tilaan kohdennetut ajankohtaiset tiedotukset
  3. Kuratoidut näyttelyt ja muut tilataidesisällöt
  4. Yleiset ilmoitukset
Tätä palvelua tarjoaa:

Viestintäpalvelut

Löysitkö tästä tarvitsemasi tiedon? Jos et, ota meihin yhteyttä.