Palvelut

Tapahtumien järjestäminen Aallossa

Viestintäpalveluista saat hyödyllistä tietoa ja apua tapahtuman valmisteluun, ja Events Library antaa ohjeita ja työkaluja tapahtuman suunnitteluun sekä toteutukseen.
Aalto University Graduation Party, photo by Heli Sorjonen

Aalto-yliopistossa järjestetään vuosittain satoja erilaisia tapahtumia eri kohderyhmille seminaareista ja konferensseista muihin tutkijoiden, verkostojen ja sidosryhmien tapaamisiin sekä näyttelyihin, näytöksiin ja muihin tilaisuuksiin. Tapahtumat ovat osa viestintää ja Aalto-näkyvyyttä: ne tekevät Aallon toimintaa tutuksi – niin toisillemme kuin ulkopuolisille. Tapahtumille on luotu yhtenäiset Aallon strategian mukaiset ohjeistukset. Ennakointi ja ohjeistus vähentävät järjestäjien työmäärää, kun tiedonsaanti nopeutuu ja toimintamallit tulevat tutuiksi.

Ohjeita Aalto-yliopiston tapahtumajärjestäjille

Events Library

Events Library on Aallon tapahtumaohjeisto, johon on koottu merkittävimmät vinkit ja työkalut tapahtumien suunnitteluun ja hallintaan koko yhteisölle. Events Library opastaa vaihe vaiheelta tapahtumien järjestelyä nimenomaan Aalto-yliopiston näkökulmasta. Yhteiset ohjeet paitsi tarjoavat tukea tapahtumien järjestäjille, auttavat toteuttamaan laadukkaita tapahtumia, jotka ovat strategian ja arvojemme mukaisia.

Events Library

Tapahtumaverkosto

Yliopistossa on tapahtumaverkosto, jonka tarkoituksena on jakaa tapahtumien järjestämiseen liittyviä hyviä käytäntöjä ja ohjeita. Verkosto on avoin kaikille Aalto-yliopiston tapahtumien järjestäjille ja aiheesta kiinnostuneille. 

Ota yhteyttä, jos haluat tulla mukaan seuraavaan tapahtumaverkoston tapaamiseen tai liittyä verkoston Teams-kanavalle

Tapahtumien hallintatyökalu

Aallon tapahtumahallintatyökalu on Salesforcen alustalla toimiva Blackthorn-sovellus. Sen avulla käyttäjät voivat luoda tapahtumalle verkkosivut, kerätä ilmoittautumisia ja lähettää markkinointiviestejä. Työkalu mahdollistaa viestimisen kolmikielisesti ja tarjoaa integraation Aallon tapahtumakalenteriin aalto.fi-sivustolla sekä CRM-järjestelmään. Vuodesta 2024 sen avulla voi kerätä ilmoittautumisia myös maksullisiin tapahtumiin. Lisenssejä on saatavilla Aallon henkilökunnalle erityisesti ulkoisille kohderyhmille suunnattujen tapahtumien järjestämiseen. Itseopiskelumateriaalien ja Workday-kurssin lisäksi järjestetään koulutustilaisuuksia loppusyksystä 2023 lähtien.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä.

DYI Tapahtumapolku

Tapahtumatiimin yhteystiedot palveluittain

Jessica Sinikoski
viestintäpäällikkö 
p. 050 590 5818
Strategisten tapahtumien esimies. Projektien hallinta, tuotantojen konseptointi, tapahtumien vuosikello Aalto-tasolla ja lahjoittajatilaisuudet. Jag betjänar även på svenska.
Anže Bratuš
koordinaattori
p. 050 462 1147
Tapahtumahallinnan työkalun pääkäyttäjä, kutsuprosessit. Tapahtumaverkoston yhteyshenkilö. 
Reetta Lindberg tuottaja 
p. 050 428 5227 
Tilasuunnittelu ja Aalto-näkyvyys tapahtumissa, näyttely- ja brändimateriaalien koordinointi sekä kampustapahtumien tuotanto ja konsultointi. 
Minna Pajari 
tuottaja
p. 050 571 0526
Aalto Day One – lukuvuoden avajaiset, professoreiden tervetuliaisluennot ja rehtorin sidosryhmätilaisuudet sekä strategisten tapahtumien tukipalvelut ja järjestelmät (esim. Liveto).
Tarja Peltoniemi tuottaja
p. 050 532 3817
Aalto Party, Graduation Party sekä yhteisötapahtumat sekä kampuksella että sen ulkopuolella. Konsultointi korkeakoulujen konferensseissa, seminaareissa, tapahtumissa ja näyttelyissä.
Tatu Pohjola seremoniamestari
p. 050 576 0125
Aalto-yliopiston akateemiset tapahtumat, varsinkin lukuvuoden päättävän Seremoniaviikon kehittäminen ja tuotanto. Seremoniaviikon päätapahtumia ovat juhlalliset tohtoripromootiot sekä lukuvuoden aikana kaikille yliopistosta valmistuneille järjestettävä Graduation Party.


Sähköpostit ovat muotoa [email protected]
Tapahtumatiimin toimisto sijaitsee Dipolissa.
Postiosoite: Aalto-yliopisto, Tapahtumat, PL 18000, 00076 AALTO

Tätä palvelua tarjoaa:

Viestintäpalvelut

Löysitkö tästä tarvitsemasi tiedon? Jos et, ota meihin yhteyttä.
  • Julkaistu:
  • Päivitetty: